Quest 2 اولین باخت خود را در استیم مشاهده کرد اما به سختی انجام شد و رشد کرد

هر ماه Valve اطلاعاتی را از کاربران Steam جمع‌آوری می‌کند تا برخی از آمارهای پایه را درباره نوع سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد استفاده جمعیت پلتفرم مشخص کند و ببیند. چگونه همه چیز در طول زمان تغییر می کند، از جمله استفاده از هدست های VR.

داده های به اشتراک گذاشته شده در نظرسنجی تعداد هدست های متصل به Steam را در یک ماه معین نشان می دهد، بنابراین برای وضوح، رقم حاصل را «هدست های متصل به ماهانه» می نامیم. این نزدیک‌ترین رقم رسمی موجود به «کاربران فعال ماهانه واقعیت مجازی» در Steam است، با این نکته که فقط به ما می‌گوید چند هدست واقعیت مجازی متصل شده‌اند، نه اینکه واقعاً چه تعداد مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در حالی که داده‌های Valve راهی مفید است که ببینید کدام هدست‌ها در Steam بسیار محبوب هستند، روند هدست‌های متصل ماهانه مبهم است زیرا داده‌ها منحصراً به عنوان درصد نسبت به جمعیت Steam ارائه می‌شوند - که خود رقمی اعلام‌نشده و دائماً در حال نوسان است. بر اساس داده‌های نظرسنجی تاریخی به همراه نقاط داده رسمی مستقیماً از Valve و Steam، که هدف آن تصحیح جمعیت در حال تغییر Steam و تخمین تعداد واقعی هدست‌هایی است که در Steam استفاده می‌شوند نه درصد.

به طور کلی، تعداد هدست‌ها در Steam به نظر می رسد استیم در آخرین داده ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است، از 2.07 درصد کاربران در ماه جولای به 1.74 درصد از کاربران در ماه آگوست. اما این کاهش احتمالاً اغراق آمیز است. همانطور که در ماه گذشته دیدیم که پس از کاهش شمارش برگشت، بار دیگر هجوم زیادی از کاربران چینی (+7.21%) و کره ای (+1.25%) در Steam وجود داشت که به نظر می‌رسد بخش گزارش شده از کاربران VR را کاهش می‌دهد. به طور کلی تصور می‌شود این مناطق در مقایسه با مناطق غربی، به‌طور قابل‌توجهی کمتر دارای هدست‌های واقعیت مجازی رایانه‌های شخصی هستند، به‌ویژه که Oculus، فروشنده پیشرو هدست‌های PC VR، به آن کشورها نمی‌فروشد. کاربران کره ای Steam (که حتی بیشتر از ماه قبل بود که در آن داده ها کاهش زیادی در کاربران VR گزارش شد)، نمی توان گفت که آخرین شمارش کاربران VR در Steam چقدر دقیق است، اگرچه این روند در نهایت خود را نشان خواهد داد. زمان.

به غیر از رشد کند Quest 2 به دلیل توقف خرده فروشی آن، حرکت چندانی در بین سهم هدست های فردی در Steam وجود نداشت. Quest 2 همچنان با 32.15% (-0.41%)، هدست پیشرو مورد استفاده در حال حاضر باقی مانده است و Rift S همچنان با 18.09% (+0.30%) جایگاه دوم را حفظ کرده است. جالب اینجاست که Quest اصلی در ماه گذشته بیشترین رشد را داشت (اگرچه زیاد نبود) اکنون با 5.70% (+0.37%). هدست Index Valve اندکی کاهش یافت و به 15.99% (-0.24%) رسید، اما همچنان به راحتی خود را حفظ می کند. به عنوان سومین هدست پرکاربرد روی پلتفرم، بالاتر از HTC Vive اصلی قرار می گیرد، که کاهش آهسته آن را ادامه می دهد، اکنون با 10.01% (-0.36%). در مورد سهم فروشندگان هدست به طور کلی، فیس بوک همچنان به تسلط خود ادامه می دهد. کاهش اندکی به 61.13٪ (-0.14٪). درک HTC نیز اندکی کاهش یافت و به 14.45% (-0.11%) رسید، در حالی که Valve کمی بیشتر کاهش یافت و به 15.99% (-0.24%) رسید. عمدتاً به هدست‌های Windows VR که به 5.79٪ (+0.22٪) رسیده است، که یک رشد نادر دو ماهه را برای هدست‌ها نشان می‌دهد.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا