سایت رسمی
برنامهنویس: ILMxLAB موجود در: Oculus (Rift، Quest) بازبینی در: Rift تاریخ انتشار: 21 نوامبر 2019 قیمت: 10 دلار
اگر تا اینجا پیش رفته اید، فرض می کنم قبلا هم اپیزود اول و هم اپیزود دوم داستان را بازی کرده اید، اما اگر نه، کافی است بگوییم که skunkworks رسانه ای همه جانبه Lucas Films ILMxLAB قرار داده است. یک تجربه سینمایی بسیار شیک که نه بازی خالص است و نه فیلم خالص. جایی در این بین است و بیشتر شبیه یک پارک تفریحی غوطه ور است تا یک بازی یا تجربه مناسب.
بسیار خوب. بنابراین آنچه میخواهید بخوانید کمی منفی است، اما بیشتر نکات مثبت قسمتهای قبلی در اینجا نیز وجود دارد، مانند جلوههای بصری باورنکردنی، صداگذاری فوقالعاده، و فضایی همهجانبه که واقعاً احساس میکند وارد دنیای جنگ ستارگان شدهاید. اما اپیزود سوم چیزهایی را ترکیب میکند که آن را کمتر از آنچه من انتظار داشتم مؤثر میسازد. احساس میکردم مکث بسیار بیشتری برای دیالوگ و اکشن فیلمنامه در قسمت سوم وجود دارد، چیزی که به نوعی جریان ماجراجویی را متوقف میکند. در قسمت های قبل تجاوز نکرده بود. این، و چند مشکل دیگر، نباید شما را از بازی قسمت سوم، یا حتی شروع از پایه با خرید سه گانه کامل، منصرف کند، اما من می گویم که از اینکه اوج وزن بیشتری نداشت، کمی ناامید شدم. از نظر من، این «فرار» واقعاً محصول جانبی طرح حرکتی پیشفرض داستان است. هر سه اپیزود فاقد آزادی حرکتی اولیه و حس عاملیت شخصی هستند که اساساً شما را منتظر نشانههای دیالوگ نگه میدارد تا بتوانید داستان را ادامه دهید. شما توسط تعدادی شخصیت از طریق مسیرهای تنگ و یک طرفه هدایت می شوید که امکان کاوش بداهه کمی را فراهم می کند، مکث های لحظه ای برای اکشن بسیار فیلمنامه ای انجام می شود. در حالی که در هر سه اپیزود اینطور است، در دو قسمت اول شما هنوز آنقدر از هدف واقعی خود دور هستید که واقعاً فقط روی کار در دست انجام تمرکز می کنید، چه مبارزه با کینه توزی یا یادگیری کمی در مورد Dark Side از Mr. ودرمن شما اجازه می دهید داستان پیش روی شما باز شود زیرا مطمئن نیستید که به کجا می رود. شما به کسی نیاز دارید که به شما بگوید کجا بروید، زیرا شما اساساً بچه جدید در بلوک هستید. توجه: حرکت نرم نیز در دسترس است، با این حال گفتگو در آن گرههای خاص بدون در نظر گرفتن راهاندازی میشود. با تشکر از Firestorm185 برای اشاره به آن.
اما وقتی شروع به دیدن نور در انتهای تونل کردم، سرسختانه به من یادآوری شد که همیشه اسیر خواهم بود تا زمانی که به گره انتقال دور بعدی برسم، که تنها زمانی باز می شود که NPC تکمیل شود. بخشی از نمایش یا عمل آنهاست. من ناامیدانه میخواستم جلوتر وارد نزاع شوم، اما در عوض دائماً منتظر ظاهر شدن آن گره بودم. به جای اینکه در واقع در یک نبرد انفجاری شدید با طوفانبازها بجنگم و راهم را بجنگم، اساساً یک اردک نشسته در چند رنگ مختلف از گالریهای تیراندازی بودم تا اینکه NPC به طور جادویی به من اجازه داد ادامه دهم. در اینجا، اپیزود سوم واقعاً از مقدار کمی از انتخاب کاربر برای حرکت و احتمالاً مسیر کمی متفاوت در داستان بهره میبرد، اما من فکر میکنم که با بودجه مناسب نبود. اپیزود سوم، که تقریباً به اندازه دو مورد دیگر، چند ترفند جدید در آستین خود دارد که این بار شامل سلاح های معمولی مانند نارنجک و انفجار است که مورد آخر جالب است اما در اجرا کمی ناقص است. با توجه به اینکه این سلاحها افزودههای بزرگ این قسمت هستند، من واقعاً انتظار بیشتری داشتم.
بلسترها آیتمهای یکبار مصرف هستند، که خوب است، اما واقعاً نمیتوانید آنها را به طور مؤثر هدف قرار دهید. هیچ مناظر آهنی وجود ندارد، و همچنین میدان بلستر واقعاً کاربردی نیست، بنابراین فقط باید با شهود به تنهایی تیراندازی کنید (شوخی دقت طوفانباز را در اینجا وارد کنید). با اضافه کردن توهین به جراحت، اگر هر دو دست شما هم درگیر باشد، نمیتوانید به طور فعال تلهپورت کنید، و غلافهایتان نمیتوانند چیزی غیر از شمشیر نوری را که در اختیار دارید نگه دارید، که باعث میشود بلستر یکبار مصرف شما به عنوان یک ابزار جذابیت کمتری داشته باشد.
اگرچه قسمت سوم چند ایراد ذاتی را در این سری ترکیب میکند، و احتمالاً حتی کمی از سرگرمی مهمترین نبرد آن را ربوده است، هنوز هم به لطف «Lightsaber Dojo III» خود، بخش خوبی از اکشن را با نظمی فرعی از سرگرمی آزاد ارائه میکند. ، که این بار طیف کاملی از توانایی هایی را که در طول سری آموخته اید به شما می دهد، که شامل گرفتن نیرو، دوئل شمشیر نوری، تیراندازی با انفجار و حتی شانس پرتاب نارنجک می شود. هر سه دوجو به تنهایی چندین ساعت اکشن دیوانه کننده را ارائه می دهند، که تا حدودی قسمت سوم را جبران می کند.
نمی توانم بگویم که من از آن دسته ای هستم که بازی های مبتنی بر موج را برای مدت طولانی انجام می دهم، مهم نیست چقدر دیوانه کننده است. و ممکن است سناریوها را درگیر کند، اما من هنوز مسافت پیموده شده زیادی را از سومین دوجو به دست آوردم، زیرا این دوجو در قطعات قبلی به هم می ریزد و آن را بیشتر به یک بازی رزمی کامل تبدیل می کند. اگر من مجبور بودم فقط یک دوجو بازی کنم، این همان بازی خواهد بود، زیرا بیشترین آزادی را به شما می دهد تا طیف گسترده ای از بدهای هوایی و زمینی را بیرون بیاورید. در هر صورت، باعث می شود دو نفر دیگر احساس بیکاری کنند، که در واقع چیز خوبی نیست. اگر سه بخش مختلف بازی آزاد جدا از قسمت داستانی واقعی وجود داشت، ممکن بود تنوع بسیار مورد نیاز را خارج از همان آهنگ و رقص با مجموعه متفاوتی از افراد بد و سلاح برای استفاده ارائه دهد. با سرعت، دنیای Vader Immortal واقعاً زنده است، که وقتی به شما فرصتی برای کاوش به تنهایی داده نمیشود، شاهکاری سخت است. من بیش از حد به آن چنگ نمی زنم، اما عاملیت بازیکن بخش مهمی از احساس غوطه ور شدن در یک بازی یا تجربه است. دادن حق انتخاب به بازیکن، که میتواند به سادگی نحوه حل یک مشکل یا زمان تعامل باشد، میتواند کمک زیادی به احساس مستقرتر شدن در جهان کند. از عروسک خیمه شب بازی تا چیزی که ارزش محافظت داشته باشد. واقعاً فقط یک نمونه از این در پایان وجود داشت، و حداقل می توان گفت که بسیار ناشیانه بود.
با این اوصاف، گرافیک ها دوباره به جلوه های فوق العاده ای دست یافتند و سطحی از وفاداری بصری و هدف را به تجربه ای که بیشتر شبیه به یک تجربه است به ارمغان می آورد. پیشبینی به بازیهای آینده واقعیت مجازی «AAA» نگاه کنید. عالی است.
بدون اینکه مانند یک رکورد شکسته از دو قسمت قبلی به نظر برسد، دوربری یکی از راحتترین روشهای جابهجایی مصنوعی است، بنابراین تازه واردان و کاربران باتجربه واقعیت مجازی نباید در هر سه قسمت مشکل پیدا کنند. حرکت روان از طریق ورودی انگشت شست نیز در دسترس است، که می تواند کمی راحت تر باشد، هرچند غوطه ورتر باشد.
هر چند در نقاطی از وسایل نقلیه در حال حرکت هستید و به شرطی که آن را در تنظیمات خاموش نکرده باشید، می توانید در معرض دوربین قرار بگیرید. لرزش و یک نوع حرکت مصنوعی دیگر که برای حفظ خط داستان به آن اشاره نمیکنم، که اگر مدت زمان طولانیتری داشته باشد، میتواند ناراحت کننده باشد.
مثل دو قسمت قبلی، قسمت سوم نیز کاملاً در حالت نشسته قابل پخش است. هر دو حالت نشسته و ایستاده را می توان در تنظیمات روشن و خاموش کرد.