نقد و بررسی «Espire 1: VR Operative» – Solid Snake, But Rough Around the Edges

سایت رسمی

توسعه دهنده: Digital Lode ناشر: Tripwire Interactive موجود در: Steam (Vive، Rift، Index، Windows MR)، Oculus (Rift، Quest)، فروشگاه PlayStation (PSVR) بازبینی در: Rift، Vive تاریخ انتشار: 22 نوامبر 2019 قیمت: 30 دلار

Espire 1 یک داستان کاملاً استاندارد را ارائه می‌کند که در همان مسیر اولیه با بسیاری از شرکت‌کنندگان در فرنچایز Metal Gear قرار می‌گیرد. یک گروه تروریستی، ماموران مافوق بشری، نفوذ به آژانس‌های اطلاعاتی ملی غیرشفاف، و تعداد زیادی از سران سخنگو وجود دارند که رادیو به شما راهنمایی می‌کند و اهدافی را در مسیر مخفیانه‌تان به شما ارائه می‌کند - البته این علاوه بر بازی عروسک‌کردن یک درجه نظامی است. ربات حضور از راه دور، که منابع زیادی از آن در نقاط مختلف در طول بازی مخفی شده است، و مرگ را به یک ناراحتی تبدیل می کند، و نه یک نمایش دهنده. اسلحه، برخی ساکت، در حالی که برخی دیگر حضور شما را به جهان اعلام می کنند. وظیفه شما این است که به اطراف بپیچید، از دوربین‌های امنیتی اجتناب کنید، مین‌های سفر را خنثی کنید، در کانال‌های هوای مناسب قرار بگیرید،  می‌دانید، چیزهای جاسوسی.

تصویربرداری به‌طور قابل‌توجهی بخش بزرگی از Espire 1 است، و تجربه‌ای بسیار نابخشودنی است. شما به سادگی نقطه را در محدوده نقطه قرمز یا مناظر درخشنده سبز خود ردیف نمی کنید و از بین نمی روید. منظورم این است که شما کاملاً می توانید این کار را انجام دهید، اما در واقع پس از هر شلیک، پس زدن قابل توجهی روی اسلحه شما اعمال می شود. این به این معنی نیست که ذاتاً چیز بدی است، اگرچه باعث می‌شود به چند ترفند دیگر که در اختیار دارید تکیه کنید، بنابراین کل مجله را برای یک مرد هدر ندهید، یعنی توانایی خود را برای رفتن موقت به زمان گلوله. نه تنها زمان را کاهش می دهد، بلکه حرکات دست شما را نیز صاف می کند تا بتوانید در زمانی که بیشترین اهمیت را دارد، عکسی بهتر و متمرکزتر بگیرید. بارگیری مجدد با گیر کردن اسلحه خود بر روی یک مجله در دسترس انجام می شود که از میزبان شما خارج شده است، که کمتر از آنچه به نظر می رسد مبهم است.

شما همچنین می توانید از چیزی به نام "Espire Vision" استفاده کنید که در مجاورت همه دشمنان، اهداف و تله ها برجسته می شود. مانند برجک های خودکار و مین های لیزری. صادقانه بگویم، این کمی فریبکارانه به نظر می رسد، اما می توانم بفهمم که چرا وجود دارد. بخشی از ناامیدی ناشی از آمدن به گوشه ای با شلوار پایین را از بین می برد. یک دوربین قابل پرتاب نیز وجود دارد که می‌توانید آن را به گوشه‌ها پرتاب کنید، که در واقع ایده جالب‌تری در عمل است، اما من متوجه شدم که در عوض به دلیل آسان بودن آن و اینکه به طور منظم اجازه استفاده از آن را داشتم، راحت‌تر از Espire Vision سوء استفاده می‌کنم. Espire Vision، تعمیر، زمان گلوله (در این مورد بیشتر در این مورد) و محافظ‌های خیره‌کننده با ابزار تعمیر، همگی انرژی می‌گیرند، که به مرور زمان به‌طور خودکار پر می‌شود.

 

لحظه‌های واقعی در آغاز وجود دارد که شما از آن می‌ترسیدید. گرفتار شدن، در حالی که به گوشه ها می پیچید و امیدوارید که نگهبانان از حضور شما مطلع نشوند. با این حال، من مخفی ترین بازیکن نیستم، و در طول کمپین فقط یک بار مردم، که برای یک بازی تنها کمی کمتر از شش ساعت به طول انجامید (محتوای پایانی بازی این را به طور قابل توجهی طولانی می کند، اما در ادامه به آن بیشتر می پردازیم). این درست است حتی نزدیک به پایان، جایی که شما با سنگ‌های سنگینی مواجه می‌شوید که چندین شلیک برای کشتن می‌گیرند، و چند آدم بد با استتار فعال که از شما می‌خواهند از Espire Vision خود استفاده کنید—یکی از معدود مواقعی که واقعاً مجبورید از آن استفاده کنید، خارج از تشخیص غیر قابل تشخیص. مین های لیزری دیده نشده.

من آنقدرها نمردم زیرا تعمیر کردن خود با ابزار تعمیر بسیار آسان است، و همچنین به نظر می رسد تعداد بسیار زیادی از نقاط ضربه در دسترس شماست. آبمیوه نیز بی نهایت است، و در حالی که بازسازی آن زمان می برد، می توانید به راحتی با فرو رفتن در یک محور هوا یا در یک مکان آرام پشت جعبه منتظر آن بمانید. تعمیر با لمس دستگاه به تعدادی گوی هولوگرافی که در مقابل شما قرار داده شده است انجام می شود. چرا؟ از آنجایی که شما در آینده یک ربات هستید و باید از تلاش برای معنی دادن به چیزها دست بردارید، به همین دلیل (ظاهرا). ، اگرچه امتیاز شما ضربه بزرگی خواهد خورد زیرا برای هر گلوله، اسلحه، مرگ و غیره هزینه می کنید. سرگرم کننده بازی من دوست داشتم در اینجا به جای قفل‌های بازشدنی، که شامل تقلب‌ها و شروع سلاح‌ها می‌شود، سطح دشواری بالاتری را ببینم. هیچ سطح دشواری نیز وجود ندارد، فقط اهداف به تدریج دشوارتر برای تحقق بخشیدن به آنها مانند آزاد کردن همه گروگان ها در کمتر از یک دقیقه، یا استفاده از سلاح تعمیری برای از بین بردن تمام نگهبانان در یک سطح وجود دارد. هر چند این به شما بستگی دارد.

چند نقطه درد واقعی در Espire 1 وجود دارد که بدترین آنها غوغا است. خشن است، و من هرگز احساس نکردم که عمداً پس از تمام شدن گلوله‌ها، به یک مرد بد مشت زدم. وقتی خیلی به یک دشمن نزدیک می‌شوید، انیمیشن شخصیت‌های آن‌ها به شکلی جادویی آنها را در فاصله یک متری شما از راه دور منتقل می‌کند، که در بسیاری از سطوح اشتباه به نظر می‌رسد. شما همچنین می‌توانید با ربودن اسلحه از دستان افراد بد، از نظر فنی، آنها را نگه دارید، اما این واقعاً ضربه می‌خورد و از دست می‌رود، مگر اینکه از زمان گلوله استفاده کنید، و حتی در آن صورت به دلیل لعنتی انیمیشن فوق، چیز مطمئنی نیست.

 

هوش مصنوعی همچنین به طرز دردناکی گنگ است، و ناشناخته ماندن در حالی که تنها 20 فوت دورتر از یک نگهبان راه می‌روید، بسیار آسان است. مشخص نیست که آنها چه چیزی را می توانند ببینند، و میدان دید آنها به کجا ختم می شود، بنابراین شما اساساً فقط حدس می زنید و امیدوار هستید که آنها شما را در حالی که به صورت رباتیک در حلقه های برنامه ریزی شده خود راه می روند، نبینند. اشتباه نکنید: من از حلقه های برنامه ریزی شده اینجا متنفر نیستم. به هر حال، این یک ویژگی کاملاً تثبیت شده ژانر است. با این حال، بالا رفتن از یک دیوار، مخفی کردن و بیهوش کردن یک مرد بد، یا به طور متناوب خود را به هوا پرتاب کنید، درگیر زمان گلوله شوید و در یک ردیف قرار بگیرید، هنوز واقعا سرگرم کننده است. چند عکس انتخابی برای از بین بردن چندین هدف، همه در حالی که هدف گیری خودکار صفر را در اختیار دارید تا حداکثر ضربه های خود را به پشت انجام دهید. همه این‌ها تقریباً برخی از زشتی‌های هوش مصنوعی احمقانه را جبران می‌کنند.

 

بعد از اینکه همه چیز گفته شد و انجام شد، می‌توانید چند کار جالب با Espire 1 انجام دهید تا لذت را ادامه دهید. شما با انجام اهداف اضافی در طول کمپین، تقلب های قابل باز شدن را جمع آوری می کنید، که با دادن چیزهایی مانند شکست ناپذیری، نامرئی بودن، یک تفنگ طلایی یک گلوله و غیره، احساس را تغییر می دهد. تابلوهای رهبر، اما اگر واقعاً دنبال امتیاز نباشید، احتمالاً به هر حال به تابلوی رهبر اهمیتی نخواهید داد. من قطعا این کار را نمی کنم. اما ممکن است، و اگر این کار را انجام دهید، فرصت های زیادی در اینجا وجود دارد.

نه تنها این، چالش هایی نیز وجود دارد، که جدای از کمپین هستند. در اینجا شما می توانید مخفی کاری، مبارزه و چیزهای مختلف متمرکز بر هدف خود را تقویت کنید.

طراحی سطح در واقع یکی از امتیازات واقعی برای Espire 1 است. در حالی که سطوح چند لایه بازی قطعاً مجراهای هوای ساخته شده و مناسبی را ارائه می دهد که به اندازه یک فرد است. آنها نقش مهمی در پر کردن مجموعه ای از بردارهای حمله ایفا می کنند، چه از طریق یک مجرای هوا، چه از طریق لوله کشی بالای سر، از طریق مسیرهای فرعی آسان تر، یا مستقیماً از وسط از طریق گروهی از نگهبانان. این واقعاً به شما بستگی دارد، و این باعث می‌شود که واقعاً به این فکر کنم که کجا بروم و در مرحله بعد چه کار کنم، به جای اینکه احمقانه دستورات و نقاط بین راه را به سمت اسفنج گلوله بعدی خود دنبال کنم. خوب، دشمنان اسفنج های گلوله هستند، و من دوست داشتم حداقل بیشتر از یک رئیس بجنگم، اما شما دریفت من را بگیرید. به هر حال، من دوست دارم وقتی بازی‌ها دست شما را نمی‌گیرند و به طور هم‌زمان به شما کمک می‌کنند - نه به زور - در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید.

گم شدن در تأسیسات دولتی گسترده در طول شش مأموریت بازی آسان است، و یک میزان عقب نشینی که شما نیز باید انجام دهید، اگرچه من خوشحال شدم که دیدم Espire 1 از وسوسه ارائه نقشه و اهداف شناور به شما اجتناب می‌کند، که در غیر این صورت باعث می‌شود کمی سست‌تر و کمی در دست نگه داشته شود. . با این حال، اگر در تنگنا قرار گرفتید، می‌توانید دستگاه تعمیر خود را روی زمین پرتاب کنید تا به هدف بعدی خود خط بکشید، با این حال دوستان مأموریت همه‌جانبه‌تان همیشه به شما سرنخی می‌دهند که کجا باید بروید.

گفته شد، صداگذاری به‌ویژه خوب است، اما سرعتی که بازی با آن خطوط یکسانی را به شما می‌دهد، واقعاً باعث می‌شود که بخواهم صدا را به طور کامل خاموش کنم. صدای ناز دختر نوجوان ژاپنی از جالب به غیرقابل تحمل تبدیل می‌شود، زیرا با همان دیالوگ‌های تحریک‌کننده تغذیه می‌شوید، چیزی که در بخش چالشی بازی بزرگ‌تر می‌شود. همین امر در مورد هر زمان که صدمه دیدید صدق می کند، زیرا رگباری از همان خطوط تند را در مورد رفتن به سوی پوشش و بهبودی سروده اید. در اینجا، دوست داشتم به حال خودم رها شوم، و بازی قطعاً با القای اینکه من نمی‌توانم اندازه‌گر سلامت را به وضوح ببینم، روی پا می‌گذارد. وقتی صحبت از محیط می شود، تنوع زیادی دارد، اما به نظر می رسد که از نظر گرافیکی به اندازه کافی منسجم است.

صدای موقعیتی بسیار خوب است، با این حال، از آنجایی که سازه های جامد کوچکترین صدا را مسدود نمی کنند، بنابراین می توانید دائماً صدای تقلب دشمنان را بشنوید. پشت تخته‌های بتنی عظیم، یا گاهی اوقات کل طبقات یک ساختمان، که شما را مجبور می‌کند از Espire Vision استفاده کنید تا تأیید کنید که آنها واقعاً بالای سر شما راه نمی‌روند یا سرشان را به زیر بغل شما نمی‌برند.

کوهنوردی یک فرصت از دست رفته است. به دلیل فقدان بازخورد لمسی، گذرا بودن هندسه جهان (یعنی شما دستان ارواح دارید). هنگامی که دست شما با یک سطح قابل چنگ زدن که معمولاً فلزی است، یک نشانه صوتی خفیف وجود دارد، اما دست‌های شما می‌توانند با بازخورد لمسی صفر از هندسه عبور کنند تا به شما کمک کند بفهمید کجا می‌توانید صعود کنید و کجا نمی‌توانید، و باعث می‌شود دنیا احساس کمتری داشته باشد. به طور کلی جای محکم کوهنوردی مستلزم حدس و گمان است، و این عالی نیست.

Espire 1 همچنین دارای دستورات صوتی است، اما نه تنها احساس احمقانه فریاد زدن "Freeze" به سمت دشمن را خواهید داشت، بلکه متوجه شدم که همیشه کار نمی کند، بنابراین اساساً فراموش کردم آنها.

اگر به دنبال حداکثر حرکت هستید، در نهایت خواهید دید که مانند مرد عنکبوتی در هوا تاب می‌خورید. اگرچه می‌توانید با بالا رفتن از یک دست در یک زمان، کار را آسان کنید، پرتاب کردن خودتان نه تنها کارآمدتر است، بلکه در طول رویدادهای زمان‌بندی شده به طور فعال تشویق می‌شود. البته، این سطح از حرکات غیرقابل پیش‌بینی می‌تواند در برخی از کاربران ناراحتی ایجاد کند.

اگر می‌خواهید برای مرد عنکبوتی بازی کامل انجام دهید، ممکن است بخواهید از «Control Theatre» بازی استفاده کنید، که یک شبکه در اطراف زمین شما اعمال می‌کند. منظره ای که هر بار که می چرخید یا حرکت می کنید، خزنده می شود. من فوراً این را در تنظیمات خاموش کردم، اما این یک روش آزمایش شده و واقعی برای ثابت نگه داشتن پخش کننده است، زیرا حرکت در دستگاه جانبی شما را حذف می کند، چیزی که معمولاً باعث ایجاد ناراحتی در کاربران حساس می شود. اما اگر یک هدست ردیابی از داخل به بیرون داشته باشید، می توانید به راحتی آن را فراموش کنید، همانطور که می توانید به سادگی با طرح حرکت رو به جلو چوب/ پد لمسی به جلو حرکت کنید. نه، هیچ حرکت صافی در اینجا نمی چرخد، اما اگر از OG Rift CV1 یا PSVR استفاده نمی کنید، نباید به آن نیاز داشته باشید.

همچنین هیچ انتقال از راه دور وجود ندارد، که به وضوح راحت ترین (بخوانید: نه غوطه ورترین) راه است. در حال حرکت کردن این ممکن است برای بهترین چیزها باشد، زیرا شما می خواهید به سرعت و روان حرکت کنید، زمانی که خرابی به فن می خورد.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا