ترکیب گاهی اوقات مضحک از زیبایی شناسی و فعالیت ها نیز باعث شده است که بازی در صحنه پخش زنده با رتبه بندی بازی محبوب شود. با توجه به SullyGnome ردیاب Twitch، در 100 عنوان برتر Twitch توسط بینندگان متوسط قرار دارد.
با جذب 5.2 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر، امروز VRChat اعلام کرد که 10 میلیون دلار اضافی در سرمایه گذاری سری C جمع آوری کرده است. شرکت VC Makers Fund به عنوان یک سرمایهگذار جدید در کنار سرمایهگذاران قبلی HTC، Brightstone VC و GFR Fund به این دور میپیوندد.
"گراهام، جسی و ران [بنیانگذاران VRChat] چشمانداز جسورانهای برای فعال کردن و توانمندسازی جوامع متنوع از طریق هویتها و تجربیات مجازی بیپایان دارند. جی چی، شریک موسس صندوق سازندگان میگوید. «ما پتانسیل بسیار خوبی را در اینجا میبینیم و بسیار هیجانزده هستیم که در این سفر با تیم VRChat شریک شویم.»
هنوز در مرحله راهاندازی، VRChat کاملاً رایگان است و هنوز به سمت کسب درآمد از این پلتفرم حرکت نکرده است.
VRChat برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ راهاندازی شد و روند کندی داشت. اما کشش ثابت قبل از داشتن یک «لحظه ویروسی»، که توسط پخشکنندههای زنده توییچ و میمهای تلخ الهامگرفته از VRChat هدایت میشد، که باعث شد بازیکن بازی در طول یک ماه و نیم بیش از ۲۵ برابر روی Steam حساب کند. به نظر می رسد که بسیاری از این افزایش ویروسی به کشش پایدار تبدیل شده است، به طوری که بازی به طور مداوم 10 برابر تعداد بازیکنان را در مقایسه با قبل از آن که در کانون توجه قرار گرفته بود، مشاهده می کرد.
آمار مشابه برای پلتفرم های دیگری که بازی در آنها در دسترس است (مانند Oculus) در دسترس نیست. بنابراین مقیاس کاربری در جاهای دیگر، و چگونگی تأثیر آن توسط لحظه ویروسی، مشخص نیست. با این حال، VRChat در کنفرانس گفت که در سال 2018، 4 میلیون کاربر منحصربهفرد دیده است که 30 درصد از آنها از واقعیت مجازی استفاده میکنند.
این پلتفرم اخیراً در Oculus Quest راهاندازی شده است، و همچنین در Oculus Rift و Steam (Vive، Index، Rift) در دسترس است. و غیر VR).
سرمایه گذاری سری C VRChat تنها چند ماه پس از آن صورت می گیرد که Rec Room 24 میلیون دلار بودجه اضافی از سرمایه گذاری های سری A و سری B که قبلاً فاش نشده بود، اعلام کرد.