سند Oculus "Designing for Hands" بهترین روش‌ها برای ردیابی دستی کوئست را معرفی می‌کند

این سند به چالش هایی که با قلمرو پیش می آید اشاره می کند و به توسعه دهندگان یادآوری می کند که «به یاد داشته باشند که دست ها کنترل کننده نیستند.» برخی از عوارضی که هنگام طراحی تجربیات برای دست ها ایجاد می شود. به لطف فیلم‌های علمی تخیلی و برنامه‌های تلویزیونی، مردم در مورد آنچه که دست‌ها در واقعیت مجازی می‌توانند انجام دهند، انتظارات اغراق‌آمیز دارند. اما حتی انتظار داشتن دست‌های مجازی شما به همان روشی که دست‌های واقعی شما کار می‌کنند، در حال حاضر به چند دلیل غیرواقعی است. به سادگی تعاملات موجود را از دستگاه های ورودی مانند کنترل کننده لمسی تطبیق دهید و آنها را برای ردیابی دست اعمال کنید. اما این فرآیند شما را به قلمروی که قبلاً ترسیم کرده‌اید محدود می‌کند و ممکن است منجر به تعاملاتی شود که با کنترل‌کننده‌ها احساس بهتری داشته باشد و در عین حال مزایای دست‌ها را از دست بدهید.

به‌جای آن، روی نقاط قوت منحصربه‌فرد دست‌ها به عنوان ورودی تمرکز کنید و از آن آگاه باشید. محدودیت‌های خاص فناوری فعلی برای یافتن تعاملات جدید دست و بومی. به عنوان مثال، یک سوال که ما پرسیدیم این بود که چگونه در غیاب لمس کردن، بازخورد ارائه کنیم. پاسخ به یک روش انتخاب جدید منجر شد، که سپس قابلیت اجزای سه بعدی کاملاً جدید را باز کرد.

هنوز روزهای اولیه است و هنوز چیزهای زیادی برای کشف کردن وجود دارد. امیدواریم راه‌حل‌هایی که پیدا می‌کنید همه ما را به سمت امکانات جدید باورنکردنی راهنمایی کند. بخش «تعامل‌ها» این سند برخی از کاربردی‌ترین توصیه‌ها را ارائه می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان باید اجازه دهند کاربران با دنیای مجازی با استفاده از ردیابی دستی تعامل داشته باشند.

تمایز واضحی بین کنش متقابل مطلق و نسبی وجود دارد. اولی به معنای اشیایی است که مستقیماً توسط کاربر لمس شده و 1:1 کنترل می شود، و دومی در مورد نحوه کنترل اشیاء در فاصله به روش های مجزا است، مانند چرخاندن یک شی حول یک محور.

بخش "اجزای رابط کاربری" پیشنهادات خاصی را ارائه می دهد. در مورد اینکه چگونه چیزهایی مانند دکمه‌ها و منوها باید کار کنند، و اینکه چگونه باید اندازه آنها تکمیل شود تا دقت ردیابی دستی Quest را تکمیل کند. همچنین نمونه‌هایی از ماژول‌های رابط پیچیده‌تر، مانند سوئیچ‌های جابجایی، انتخابگرهای شعاعی، و فهرست‌های پیمایش نشان داده شده است.

Oculus می‌گوید که آنها هنوز برنامه‌های ردیابی دستی را در Quest نمی‌پذیرند. در آینده آنها قصد دارند ردیابی دستی را از یک آزمایش به یک ویژگی کامل ارتقا دهند و وقتی این کار را انجام دادند، در را به روی برنامه هایی که از این ویژگی استفاده می کنند باز می کنند. این شرکت هیچ اشاره‌ای مبنی بر اینکه چه زمانی این اتفاق می‌افتد، ارائه نکرده است، اما انتظار می‌رود در سال 2020 مدتی باشد. در مورد ردیابی دستی در Rift S، Oculus فقط این ویژگی را برای Quest اعلام کرده است و هنوز متعهد به ارائه آن نشده است. ردیابی دستی به ریفت اس.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا