امروز در کنفرانس XRDC در سانفرانسیسکو، مهندس فیس بوک اندروید واقعیت مجازی، پیر آنتوان لافایت، چالش های فنی را با استفاده از هنر پیچیده Quill بر روی سخت افزار محدود Quest بررسی کرد.
لافایت توضیح داد که یکی از مهمترین عناصر برای آوردن آثار هنری Quill به Quest، بهینهسازی اندازه فایلها است تا کاربران مجبور نباشند فایلهای عظیم را فقط برای نگاهی کوتاه به یک اثر هنری دانلود کنند. خوشبختانه، تیم «قالب IMMersive Quill Transmission» را توسعه داده بود، که میدانیم در ابتدا برای اشتراکگذاری آثار هنری Quill در Rift ساخته شده بود. با بیرون ریختن اطلاعات اضافی که برای رندر و پخش اثر هنری ضروری نیست، قالب IMM اندازه صحنههای Quill را تا 10 برابر کاهش میدهد. لافایت نمونههایی از دو اثر هنری ارائه کرد: «نینجا» که در ابتدا 27 مگابایت بود، در قالب IMM به 2.7 مگابایت کاهش مییابد و «آن سوی حصار» (انیمیشن 3 دقیقهای) در اصل 503 مگابایت خواهد بود، اما فشردهسازی میشود. 81 مگابایت برای اشتراک گذاری.
البته، هنگامی که داده ها واقعاً به دست می آیند، پیدا کردن نحوه رندر کردن صحنه ها چالش بزرگ بعدی است. لافایت گفت که فیسبوک یک رندر سفارشی برای آثار هنری Quill که روی اندروید اجرا میشوند نوشته است که به آنها اجازه میدهد تا به آسانی از عملکردهای پخش موجود و آینده آثار هنری پشتیبانی کنند.
در حالی که بیشتر مناظر VR با در نظر گرفتن عملکرد ایجاد میشوند، زیرا Quill به هنرمندان اجازه میدهد تا رایگان کار کنند. - شکل هندسه با اندازهها، شکلها و رنگهای دلخواه، صحنهها در واقع میتوانند بسیار سریع پیچیده شوند، ناگفته نماند که کاربران میتوانند صحنهها را از هر زاویهای کاوش کنند. پس یافتن راههایی برای بهینهسازی صحنهها در حالی که دید اصلی هنرمند حفظ میشود، چالش اصلی است.
لافایت توضیح داد که چگونه تیم به روشهای مختلفی به رندر و بهینهسازی آثار هنری Quill در Quest حمله میکند، که عمدتاً با محدودیتهای مربوط به فراخوانیها و رئوس برخورد میکند. به نفع سایر توسعهدهندگانی که کار بهینهسازی را روی تلفن همراه انجام میدهند، او ابزارهایی را توصیه کرد که در این فرآیند مفید بودند، مانند OVRMetric، Snapdragon Profiler، RenderDoc، و Android systrace.
در پایان، LaFayette میگوید که تیم به رندرینگ روان در Quest از دست یافته است. یک صحنه Quill که از حدود 2 میلیون چند ضلعی تشکیل شده است، در حالی که هدفش حفظ ماهیت اثر هنری است.
لافایت به Road to VR می گوید که فیس بوک دقیقاً تصمیم نگرفته است که آثار هنری Quill چه زمانی به Quest می آیند، اما کار بهینه سازی که او امروز مرور کرد گامی برای در دسترس قرار دادن آن بر روی هدست و احتمالاً در مکان های دیگر (مانند دستگاه های تلفن همراه غیر VR) در آینده. همچنین اگر شرکت یک برنامه نمایشگر Quill ویژه را منتشر کند، یا کاری دیگر مانند ایجاد قابلیت مشاهده در برنامه دیگری مانند Rooms انجام دهد، همچنان در جریان است.
در حالی که آثار هنری Quill در نهایت به Quest، خود ابزار (برای نوشتن لافایت میگوید: «آثار هنری) ممکن است در Quill تمام نشود، زیرا فیسبوک متعهد است به ساخت آن به عنوان یک ابزار حرفهای ادامه دهد.