Carmack فاش میکند: «من بحث داخلی در مورد سازگاری با نسخههای عقب را کاملاً از دست دادم. اگر رشد Oculus را در طول سالها دنبال نکردهاید، از جمله، Carmack نیروی مهمی در سوق دادن شرکت به ساخت گوشیهای مبتنی بر گوشیهای هوشمند بود. هدست Gear VR در سال 2015 و در نهایت آن را در Oculus Go مستقل 3DOF در سال 2018 متبلور کرد.
تقریبا یک سال بعد راه اندازی شد، Quest اصلی شامل یک لایه سازگاری بود که اساساً گزارش Quest را به عنوان Go ساخته بود، که همچنین امکان شبیه سازی کنترل کننده Go را در قدیمی تر فراهم می کرد. بازی ها در آن زمان منطقی بود که کتابخانه Go از بازیها و تجربیات 3DOF را برای کمک به پر کردن بلوک نسبتاً کوچکتر محتوای بومی Quest بیاوریم.
امروزه قطعاً اینطور نیست، زیرا Quest توانسته است تعداد زیادی از توسعه دهندگان را که به دنبال ساخت هستند جذب کند. برای این هدست که تنها در سال اول تولید بیش از 100 میلیون دلار درآمد اپلیکیشن داشت.
با این وجود، حتی با وجود انبوهی از عناوین بومی Quest که کیفیت تقریباً رایانه شخصی را به میز عرضه می کنند، دیدن برخی از بازی های قدیمی غم انگیز است. هرگز پورتهای Quest مناسبی مانند Smash Hit (2015) به دست نیامدند، به ناچار به چیزی محو میشوند که آزمایشگاههای واقعیت فیسبوک (دانشمند ارشد آن زمان Oculus) در سخنرانی اصلی Connect در سال 2015 «روزهای خوب قدیمی» نامید. اگر احساس نوستالژی دارید، می توانید در اینجا به آن ساعت بدهید.