خرید متا معمولاً چند چیز دارد. گاهی اوقات به این معنی است که استودیوها منابع جدید و نوعی ثبات را به دست می آورند که با پرتودهی به مادر هر دارنده پلتفرم همراه است. همچنین میتواند به معنای انعطافپذیری کمتری در کاری باشد که توسعهدهندگان میتوانند انجام دهند، زیرا آنها موظف به حفظ ویژگیهای بازی موفقی هستند که در وهله اول توجه متا را به آنها جلب کرد یا مجبور به توسعه برای یک پلتفرم واحد شدند. ۹ استودیو که عملکرد متفاوتی را پس از خرید از خود نشان دادهاند - به نظر میرسد تنها تعداد کمی از آنها با ارائه محتوای متقاعدکنندهی بعدی واقعاً قالب را شکستهاند.
متا Beat Games را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد تا اطمینان حاصل کند که Beat Saber با ویژگیهای جدید به تکامل خود ادامه میدهد. و محتوا، در حالی که تاکید می کند که استودیو تا حدی استقلال خود را حفظ خواهد کرد.
در حالی که بازی ریتم بلوک اسلش شاهد به روز رسانی های منظم و بسته های موسیقی DLC از هنرمندان بزرگ بوده است، شاید بزرگترین افزوده شده به خود بازی، از زمان خرید، گنجاندن چند نفره در همین حال، وعدههای دیگری مانند سابرهای سفارشی و حالت واقعیت مختلط محقق نشدهاند - که هر دو یک سال یا بیشتر پیش از این منتشر شدهاند.
هیچ تغییر اساسی در فرمول اصلی Beat Saber ایجاد نشده است. ممکن است کسی فکر کند که این به این دلیل است که Beat Games زمانی نوآورانه به کار روی پروژه بزرگ بعدی خود ادامه داده است. افسوس، پس از گذشت پنج سال، هنوز هیچ نشانهای وجود ندارد که Beat Games روی چیزی کار میکند، جز حفظ Beat Saber.
با توجه به اینکه Beat Saber یکی از سودآورترین بازیهای VR است، مطمئناً این کار منطقی است. اما به نظر نمیرسد که Beat Games در حال تلاش برای انتشار چیز جدیدی فراتر از آنچه قبلاً دیدهایم باشد. بنیانگذاران آن، یان ایلاوسکی، یاروسلاو بک، و ولادیمیر هرینکار نیز از آن زمان شرکت را ترک کردهاند و آن را به طور فزایندهای به مسیر متا وابسته کردهاند. در زمان خرید در سال 2020، متا نشان داد که Sanzaru به توسعه عناوین VR در مقیاس بزرگ ادامه خواهد داد. از موفقیت Asgard's Wrath (2019)، یک RPG انحصاری Rift که یک سال قبل از خرید منتشر شد.
در سال 2023، استودیو Asgard's Wrath 2 را ارائه کرد. استودیو نه تنها دنباله آن را ارائه کرد، بلکه موفق شد آن را نیز پر کند. آن را در محدوده Quest 2 و Quest 3، یک شاهکار چالش برانگیز در مقایسه با پلتفرم PC بسیار قدرتمندتر که نسخه قبلی آن عرضه کرده بود. اگرچه دنباله در یک مکان کاملاً جدید قرار دارد و داستان جدیدی دارد، اگر یک رایانه شخصی مجهز به واقعیت مجازی ندارید، به سادگی نمیتوانید بازی اصلی را در Quest بازی کنید، که یک نقطه درد قطعی بود.
با این وجود، عاقبت به طور گسترده به عنوان یک معیار برای وفاداری بصری در Quest در نظر گرفته می شود، و امتیاز قابل قبولی [4.2/5] را برای بررسی کاربران به بازی می دهد. اما یک زمان جدی طول کشید. تقریباً چهار سال از خرید تا راهاندازی Asgard's Wrath 2 میگذرد. اگرچه میتوانیم از چالش تغییر کل گردش کار استودیو برای ساخت بازی برای Quest قدردانی کنیم، مطمئناً امیدواریم که چهار سال دیگر طول نکشید تا ببینیم استودیو چه چیزی را نشان میدهد. در مرحله بعد. «Ready at Dawn» استودیو پشت «Lone Echo» است که در سال 2017 به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین بازیهای واقعیت مجازی در روزهای قبل از Quest عرضه شد. حرکت با امضای zero-G آنقدر انعطافپذیر بود که استودیو حتی یک بازی چند نفره جداگانه به نام Echo VR ارائه کرد.
در نهایت، توسعه Lone Echo II آغاز شد و برنامههای اعلامشده برای عرضه در سال ۲۰۱۹ آغاز شد. اما یک سری تاخیرها به وجود آمد. متا آمد و Ready at Dawn را در سال 2020 خریداری کرد و ظاهراً مایل بود به استودیو کمک کند تا بازی را تکمیل کند و موفقیت اجتماعی Echo VR را توسعه دهد.
این استودیو در نهایت ماجراجویی تک نفره Lone Echo II را برای Rift در سال 2021 منتشر کرد. با توجه به تغییر تمرکز متا از رایانه شخصی به کوئست، به طور گسترده انتظار می رفت که استودیو Echo VR را به هدست جدید منتقل کند. تنها سه سال پس از خرید بود که Ready at Dawn اعلام کرد که در حال غروب آفتاب است Echo VR.
این تصمیم به حق طرفداران را ناامید کرد، اگرچه استودیو گفت که «روی پروژه بعدی ما تمرکز میکند» که امیدوارکننده به نظر میرسید. سپس، در آگوست 2024، متا استودیو را به طور کامل تعطیل کرد. از زمانی که در سال 2016 در Steam و Rift منتشر شد، «بهپیش» یکی از پایههای اصلی پخشکنندههای VR mil-sim بوده است. با خرید Downpour Interactive در سال 2021، متا این را به عنوان یک فرصت دید. برای پشتیبانی از یک بازی محبوب، اشاره کرد که در آن زمان میخواست به «رشد بهپیش بهعنوان یکی از مهمترین بازیهای واقعیت مجازی چندنفره کمک کند.»
یک سال قبل از خرید، Onward یک راهاندازی بسیار ناهموار در Quest داشت، اگرچه بهبودهایی در پایداری آن مشاهده شد. و جلوههای بصری، هنوز هم تا به امروز طرفداران زیادی را برای بازی به دست آورده است و 17000 مرور کاربر در Quest آن را در رتبهبندی کاربران [4.2/5] قرار داده است.
در حالی که متا به قول خود مبنی بر حفظ بازی در کراس پلتفرم عمل کرده است، پورت Quest با انتقادات گسترده ای از سوی بازیکنان مواجه شد که به یک کاهش گرافیکی بزرگ در نسخه رایانه شخصی اشاره کردند که برای انتقال بازی به Quest در حالی که هنوز پشتیبانی می کرد ضروری بود. هر دو پلتفرم.
مانند Beat Games، شاید بتوان فکر کرد که سرعت بهروزرسانیها به این معناست که مشغول تولید بازی بزرگ بعدی آن است، اما چنین چیزی اعلام نشده است. و مشخص نیست که آیا چنین خواهد شد یا خیر. دانته باکلی، بنیانگذار و مدیر عامل استودیو، شرکت را در مارس 2023 ترک کرد، درست یک ماه قبل از اینکه متا اخراج گسترده در Downpour و Ready at Dawn را اعلام کرد.