Meta اخیراً یک ویدیوی توضیح دهنده سریع منتشر کرده است که نشان می دهد چگونه بازی چند نفره محلی بین دو Quest Pros کار می کند. در اینجا اصل مطلب وجود دارد، اگرچه می توانید توضیح را در ویدیوی زیر نیز مشاهده کنید:
برای ردیابی اتاق و قرار دادن تصاویر مجازی بر محیط فیزیکی شما در واقعیت ترکیبی، Quest Pro ابرهای نقطه ای تولید می کند که می توانند با دیگر متخصصان Quest به اشتراک گذاشته شوند. متا در کلیپ اطلاعاتی میگوید، کاربران میتوانند تصمیم بگیرند که دادههای ابری نقطهای را به اشتراک بگذارند، اگرچه این کار بهویژه با استفاده از سرورهای متا بهعنوان واسطه انجام میشود.
این تغییر نسبتاً قابل توجهی نسبت به نحوه عملکرد چندنفره محلی در Quest 2 است یا خیر. کار - زیرا بازی ها معمولاً به نشانگر اتاق مشترک نیاز دارند که برای کالیبره کردن موقعیت های نسبی بازیکنان در یک فضای از پیش تعریف شده استفاده می شود. این نوع از چندنفره محلی موقتی میتواند نتایج متغیری را از نظر وفاداری کلی ردیابی «آواتار به فرد» ارائه دهد، اما با توانایی همگامسازی ابرهای نقطهای، باید (در عمل) بالاترین سطح دقت موقعیتی را بین دو مورد داشته باشید. بازیکنان.
متا (در مقابل فیس بوک) مدتی است که در مورد کولوکیشن در کوئست صحبت کرده است. از سال 2018، این شرکت یک نمونه اولیه چند نفره در مقیاس عرصه را به نمایش گذاشت که مبتنی بر شوتر VR Dead & Buried است، که امیدوار بودیم در نهایت به این شرکت منجر شود که خدمات کولوکیشن را برای پلتفرم Quest باز کند. حدود یک سال بعد، شرکت کدی را در Oculus Unity Integration منتشر کرد که به یک API colocation برای Quest اشاره می کرد، اگرچه به نظر می رسد هنوز به colocation در Quest 2 نزدیک نیستیم.
جالب است بدانید که این شرکت در حال حاضر فقط اجازه colocation را در Quest Pro می دهد. هدست واقعیت مختلط 1500 دلاری آن در اواخر اکتبر عرضه شد. به نظر میرسد متا هنوز در حال اصلاح ارزش پیشنهادی Quest Pro است و به نظر میرسد که سرویسهای colocation بسیار یک ویژگی «حرفهای» هستند.