Vision Pro دارای برنامه‌ها و Quest دارای بازی‌هایی است، سامسونگ چه چیزی می‌تواند برای رقابت به XR بیاورد؟

شما نمی‌توانید در حال حاضر در مورد XR مصرف‌کننده صحبت کنید بدون اینکه ابتدا به متا اشاره کنید، که بدون شک از زمان انتشار Quest در سال 2019 بر بخش مستقل تسلط داشته است و رقبای احتمالی را ترک کرده است. یا به شرکت‌ها کمک کند یا اساساً در بازارهایی بمانیم که غول رسانه‌های اجتماعی به سادگی نمی‌خواهند (یا نمی‌توانند) بروند. این پیشروی اولیه در بازار، زمان کافی را برای این شرکت فراهم کرده است تا یک کتابخانه محتوای چشمگیر ایجاد کند، که همچنین در چهار سال گذشته، Quest را به پلتفرم هدف پیش‌فرض برای بسیاری از توسعه‌دهندگان برنامه XR در چهار سال گذشته تبدیل کرده است. اکنون که اپل Vision Pro را منتشر کرده است. قرار است تغییر کند، اگرچه ممکن است بلافاصله نباشد. Vision Pro با هفت برابر قیمت Quest 3، واقعاً رقیب مستقیمی از نظر عملکرد هزینه نیست، اما به نظر می رسد متا به هر حال برای مقابله با تهدید آینده هدست های متوالی اپل آماده می شود. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، این موضوع را ترسیم کرد. برخی از خطوط نبرد نسبتاً واضح در یک ویدیوی اخیر پس از آزمایش خود ویژن پرو، زیرا او این دو شرکت را با محاسبات باینری های گذشته مقایسه می کند. مانند Windows در مقابل MacOS در رایانه‌های خانگی، یا Android در مقابل iOS در تلفن همراه، زاکربرگ می‌گوید که می‌خواهد Quest مدل «باز» در XR باشد، در حالی که فکر می‌کند اپل «بسته» خواهد شد، زیرا ظاهراً اپل قرار است به آن ادامه دهد. رویکرد باغ دیواری به نحوه مدیریت برنامه‌ها و سرویس‌های اکوسیستم در خانواده دستگاه‌هایش.

من نمی‌توانم پیشنهاد کنم که هر دو تقریباً بسته هستند، اگرچه یک باینری بسیار واقعی از قبل برای علاقه‌مندان به XR در دسترس است. در حال حاضر، اپل به لطف اکوسیستم به هم پیوسته برنامه‌ها و سرویس‌های iOS، Vision Pro را به عنوان یک دستگاه محاسباتی عمومی قرار می‌دهد، در حالی که Meta با هدست‌های کنسول‌مانند Quest 2 و Quest 3 خود در پایین‌ترین نقطه این طیف قرار دارد. برای تشویق فروش اپلیکیشن ها یارانه پرداخت می شود—به ترتیب 250 دلار و 500 دلار قیمت دارند. در حالی که برخی عملکردها همپوشانی مشخصی دارند، این امر باعث می شود تا در کوتاه مدت حوزه بسیار عجیبی برای سامسونگ وارد شود. متا بازی دارد و اپل اکوسیستم خود را دارد. سامسونگ واقعاً هیچ‌کدام را ندارد. در این مرحله، بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ بتواند روش خاص اپل یا متا را برای عرضه یک هدست مستقل XR تکرار کند. متا در طول سال‌ها ده‌ها میلیارد دلار در XR سرمایه‌گذاری کرده است و پلتفرم Quest کنسول‌مانند خود را ایجاد کرده است، در همین حال اپل در دهه گذشته Vision Pro را آماده کرده است تا به‌طور یکپارچه با اکوسیستم سخت‌افزاری گسترده‌تر خود ادغام شود. برای رقابت با Vision Pro، دقیقاً نمی‌دانیم این به چه معناست: سامسونگ می‌تواند امیدوار باشد که قیمت 3500 دلاری Vision Pro را با سخت‌افزار MR مشابه کاهش دهد، یا چیزی نزدیک‌تر به Quest Pro که ظاهراً به‌زودی متوقف می‌شود، ارائه دهد. که با وجود یک کتابخانه محتوای عالی، جایگاهی را که متا امیدوار بود پیدا نکرد. آنچه می دانیم این است که این شرکت با گوگل برای ارائه نرم افزار و Qualcomm برای تخصص تراشه XR خود کار می کند. برای راه اندازی، ماه گذشته کوالکام یک هدست MR مرجع جدید را به نمایش گذاشت که با همکاری Goertek ساخته شده بود که می تواند به ویژگی های قابل انتظار از سامسونگ اشاره کند، زیرا این شرکت از پردازنده جدید Snapdragon XR2 Gen 2 سازنده تراشه استفاده می کند.

Qualcomm هدست مرجع شامل ردیابی چشم از Tobii، پشتیبانی از رزولوشن 4300 × 4300 برای هر چشم در 90 هرتز، 12 دوربین همزمان، لنزهای پنکیک، تنظیم سخت افزار IPD، آرایه میکروفون، پورت 3.5 میلی متری هدفون و Wi-Fi 6/6E/7 است. این بدان معنا نیست که سامسونگ همه آن ویژگی‌ها را شامل می‌شود، اما با Snapdragon XR2+ Gen 2 امکان‌پذیر است. به شرط اینکه به سخت‌افزار سامسونگ منتقل شود، آن را در ویژگی‌های سخت‌افزاری در جایی شمال Quest Pro قرار می‌دهد و همچنین قیمت بسیار محتمل را نیز دارد. ما هر دلیلی داریم که باور کنیم سامسونگ سخت‌افزار مناسبی را نیز ارائه خواهد کرد. در حالی که این غول فناوری کره‌ای پلتفرم XR مصرف‌کننده خود را قبلا ایجاد نکرده بود، سامسونگ علاوه بر اینکه یک تولیدکننده صفحه‌نمایش پیشرو است، هدست‌های واقعیت مجازی رایانه شخصی خود و پلتفرم Gear VR مبتنی بر گوشی‌های هوشمند را تولید کرده است، که مورد آخر پایه‌های Oculus را گذاشت. برو و متا کوئست.

در مورد گوگل، ما به سادگی نمی دانیم که چقدر در ایجاد چیزی فراتر از سیستم عامل مبتنی بر اندروید هدست نقش دارد. با در نظر گرفتن اینکه گوگل پلتفرم Daydream خود را در سال 2019 کشت، و سپس تیم سخت افزار AR خود را در اوایل سال جاری نابود کرد، این شرکت ممکن است در موقعیتی نباشد که کاری به اندازه پایه گذاری یک نوع سخت افزار انجام دهد. پلتفرم واقعیت مجازی آگنوستیکی که Daydream زمانی که اولین (و آخرین) هدست مستقل Daydream خود را با Lenovo در سال 2018 راه اندازی کرد، تصور می کرد. اما ممکن است این اتفاق نیفتد، که می‌تواند هدست سامسونگ را خدشه‌دار کند و به عنوان رقیب واقعی اندروید ویژن پرو، شروع اولیه را از آن سلب کند. مکان ثابت بین اپل و متا احتمالاً با آنچه که انجام خواهد داد بسیار متفاوت است. من انتظار دارم که این شرکت سخت‌افزاری عالی، اما گران‌قیمت ارائه دهد که واقعاً در ارائه رقابت معنادار برای متا یا اپل در کوتاه‌مدت موفق نباشد. این پوسته سامسونگ را در بازی قرار می‌دهد تا این شرکت بتواند با حرکت بازار بفهمد که کجا بهترین است، اما احتمالاً گوگل را برای راه‌اندازی Daydream که چنین نبود، همراهی نمی‌کند.

و در پی تلاش اپل در ورودی، احتمالا سامسونگ برای اولین بار در ورود به فضای مستقل XR تنها نخواهد بود. شایعات زیادی وجود دارد که Valve روی هدست خود با اسم رمز «Deckard» کار می کند، که اخیراً موضوع وب سایتی با میم ها بود که با انتشار هدست بسیار جعلی «Valve Prism» به دنبال ترول کردن امیدواران VR بود.

آیا سامسونگ پیشنهاد خواهد کرد. گزینه سوم قانع کننده در شکاف بین متا و اپل؟ یا منتظر حرکت بعدی Valve هستید؟ در نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا