تکذیب متا و نبرد بر سر هویت طراحی در واقعیت ترکیبی گزارش اخیر وبسایت «The Information» که ادعا میکرد شرکت متا طراحی صنعتی هدستهای واقعیت توسعهیافته (XR) نسل بعدی خود، از جمله Quest 3 و جانشین احتمالی Quest Pro را به یک شرکت خارجی برونسپاری کرده است، موجی از واکنشها را در پی داشت. این ادعا، که میتواند نشانهای از تغییر استراتژی یا حتی چالشهای
ShapeLab: انقلاب مدلسازی سهبعدی در واقعیت مجازی مدلسازی سهبعدی، ستون فقرات بسیاری از صنایع مدرن از جمله طراحی بازی، انیمیشن، معماری، طراحی محصول و حتی پزشکی محسوب میشود. سالهاست که این فرآیند عمدتاً پشت کامپیوترهای قدرتمند و با استفاده از نرمافزارهای پیچیده دسکتاپ انجام میشد که نیاز به آموزشهای گسترده و مهارتهای خاص داشت. اما با ظهور فناو
انقلاب در طراحی XR با ShapesXR 2 در دنیای امروز که مرزهای واقعیت و دنیای دیجیتال هر روز کمرنگتر میشوند، مفهوم "محاسبات فضایی" یا Spatial Computing به سرعت در حال ظهور است. این حوزه که شامل واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (MR) میشود، نویدبخش نسل جدیدی از تعاملات دیجیتالی است که در آن کاربران میتوانند با مح
قلم واقعیت مجازی لاجیتک MX Ink: افق جدید خلاقیت دیجیتال در گستره وسیع فناوری واقعیت مجازی، ابزارهایی که تجربه کاربری را ملموستر و شهودیتر کنند، همواره در کانون توجه بودهاند. در حالی که کنترلرهای استاندارد VR تحولات شگرفی در تعاملات بازی و پیمایش سهبعدی به ارمغان آوردهاند، خلأ یک ابزار دقیق و ظریف برای کارهای خلاقانه و حرفهای به شدت احساس میشد. طرا
دسته کنترلرهای لمسی پلاس کوئست ۳: گامی جسورانه در رهیابی واقعیت مجازی در دنیای همواره در حال تحول واقعیت مجازی، هر نسل جدید از هدستها و لوازم جانبیشان، نوآوریهای کلیدی را با خود به ارمغان میآورد که تجربه کاربری را دگرگون میسازد. هدست متا کوئست ۳، نه تنها با قدرت پردازشی بالاتر و نمایشگرهای بهبودیافته وارد میدان شد، بلکه دستههای کنترلر "تاچ پلاس" (Touch Plus) آن