متا CTO: Android XR به دلیل شرایط و برنامه‌های "محدود کننده" Google برای قطعه‌سازی XR رد شد

در اینجا بیانیه کامل Bosworth آمده است. از طریق یک پست Threads از جمعه گذشته:

پس از سال‌ها عدم تمرکز بر روی واقعیت مجازی یا انجام کاری برای پشتیبانی از کارمان در این فضا، Google AndroidXR را به شرکای خود ارائه می‌کند و به‌طور باورنکردنی پیشنهاد می‌کند که ما کسانی هستیم که تهدید می‌کنیم اکوسیستم را تجزیه کنیم. آنها کسانی هستند که دقیقاً این کار را انجام می دهند. ما دوست داریم با آنها شریک شویم. آنها می توانند برنامه های خود را امروز به Quest بیاورند! آن‌ها می‌توانند فروشگاه Play (با اقتصاد فعلی آن برای برنامه‌های دو بعدی) را بیاورند و فوراً به همه توسعه‌دهندگان خود ارزش اضافه کنند، که دقیقاً همان اکوسیستم برنامه باز است که ما می‌خواهیم ببینیم. ما از داشتن آنها هیجان زده خواهیم شد. این یک پیروزی برای توسعه دهندگان آنها و همه مصرف کنندگان خواهد بود و ما برای آن تلاش خواهیم کرد. در عوض، آنها از ما می خواهند که با شرایط محدودکننده ای موافقت کنیم که ما را ملزم می کند آزادی خود را برای نوآوری و ایجاد تجربیات بهتر برای مردم و توسعه دهندگان کنار بگذاریم- ما قبلاً این بازی را دیده‌ایم و فکر می‌کنیم که می‌توانیم این بار بهتر عمل کنیم.

اندکی بعد، Bosworth دوباره در X (توئیتر سابق) نظری را توسط دیوید هینی از UploadVR منتشر کرد که به نظر می‌رسد روند تفکر متا را خلاصه می‌کند:

هینی توضیح می دهد: "متا و گوگل هر دو پلتفرم های VR مستقل را در سال 2018 راه اندازی کردند. گوگل پس از کمتر از 2 سال Daydream را کنار گذاشت، در حالی که متا Oculus (اکنون Quest) را به مقیاس ده ها میلیون افزایش داد." «اکنون سال‌ها بعد، پس از اینکه بازار از قبل ثابت شده است، گوگل می‌خواهد متا به تلاش شماره 2 خود اکتفا کند؟» با این وجود، داشتن Android XR در Quest بلافاصله سخت‌افزار متا را با Apple Vision Pro که دارای 1.5 میلیون برنامه ساخته شده است، رقابتی‌تر می‌کند. برای iPhone علاوه بر 1000+ برنامه بومی visionOS. قیمت پذیرش ممکن است به سادگی بسیار بالا باشد.

در حالی که Bosworth می‌گوید آوردن Google Play با «اقتصاد فعلی آن برای برنامه‌های دو بعدی» مشکلی نیست، رد متا ممکن است به احتمال زیاد شامل نحوه تقسیم درآمد نرم‌افزاری در طولانی مدت باشد. مدت آوردن Google Play به طور کامل به Quest چنین مشکلی نیست، زیرا فقط چند برنامه VR قدیمی برای Cardboard ساخته شده اند، اگرچه احتمالاً با توجه به اینکه شرکت هایی مانند سامسونگ رقبای Vision Pro خود را با استفاده از Android XR به عنوان برنامه خود منتشر می کنند، این موضوع در شرف تغییر است. سیستم عامل انتخاب شده.

در Quest، این ممکن است در نهایت به برنامه های فروشگاه Play اجازه دهد تا برخی از محتوای ایجاد شده به طور خاص برای هدست XR مستقل را رقابت کنند، که به Google بخشی از کیک را می دهد که (حداقل از نظر متا) آن را انجام داده است. به حق به دست نمی آورید و کنترل این جریان درآمد احتمالاً یکی از مهم‌ترین جاه‌طلبی‌های متا در حرکت رو به جلو است، مشروط بر اینکه بخواهد به سخت‌افزار Quest و جبران فروش نرم‌افزار مانند امروز ادامه دهد. برای توسعه‌دهندگان در آینده جذاب است که در کنار اندروید و iOS به یک پلتفرم هدف تبدیل شود - نه فقط برای توسعه‌دهندگان XR که بازی‌ها و برنامه‌های همه‌جانبه می‌سازند، بلکه برای همه برنامه‌ها از ماشین‌حساب ساده شما گرفته تا چیزهای روزمره مانند برنامه‌های بانکی، نرم‌افزارهای بهره‌وری، برنامه‌های چت ویدیویی. - همه چیزهایی که برای خارج شدن از قلمرو کنسول برای تبدیل شدن به یک پلت فرم محاسباتی عمومی نیاز دارد.

اشتراک پست
شما باید وارد شوید برای ارسال نظر
بالا