توقف تولید کوئست پرو: پایان یک تجربه گرانقیمت اعلام ناگهانی متا مبنی بر توقف تولید هدست واقعیت ترکیبی پیشرفته خود، کوئست پرو (Meta Quest Pro)، بسیاری از فعالان و علاقهمندان به حوزه واقعیت مجازی و افزوده را غافلگیر کرد. این خبر که به صورت بیسروصدا و بدون هیاهو در وبسایتهای رسمی متا منعکس شد، به معنای پایان عمر محصولی است که تنها حدود یک سال
تغییر مسیر اپل در واقعیت ترکیبی: از ویژن پرو تا آینده AR دنیای فناوری پیوسته در حال دگرگونی است و هر چند سال یکبار، نوآوریهای بنیادینی ظهور میکنند که مسیر آینده را شکل میدهند. در سالهای اخیر، واقعیت توسعهیافته (XR) – شامل واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (MR) – به عنوان یکی از مهمترین جبهههای نبرد غولهای فناوری مطرح شده است. ا
Meta Quest 3S: بازگشت به ریشههای واقعیت مجازی مقرونبهصرفه دنیای واقعیت مجازی همواره در حال تحول و پیشرفت است و شرکت متا، به عنوان یکی از بازیگران اصلی این عرصه، با معرفی محصولات جدید خود، تلاش میکند تا مرزهای این فناوری را جابجا کند. پس از عرضه موفق Quest 2 که به دلیل قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول، انقلابی در دسترسپذیری واقعیت مجازی ایجاد کرد، و سپس معرف
استراتژی جدید متا در بازار هدستهای واقعیت ترکیبی: کاهش قیمت و توقف تولید در تحولی چشمگیر در بازار واقعیت مجازی و ترکیبی، متا (Meta) اخیراً با دو اقدام مهم، استراتژی خود را برای هدست واقعیت ترکیبی Quest 3 دستخوش تغییر کرده است: کاهش قابل توجه قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایتی و توقف تولید مدل ۱۲۸ گیگابایتی. این اقدامات نه تنها نشاندهنده پویایی بازار و رقابت فزاینده در این حوزه است،
همکاری الجی و متا در واقعیت توسعهیافته: در کما اخباری که اخیراً منتشر شده، جامعه واقعیت توسعهیافته (XR) و فعالان حوزه فناوری را در بهت فرو برده است: مذاکرات همکاری بین دو غول بزرگ فناوری، الجی و متا، برای تولید هدستهای واقعیت ترکیبی متوقف شده و به حالت "در یخبندان" درآمده است. این خبر نه تنها آینده همکاریهای استراتژیک در صنعت XR را زیر سوال
تردیدهای کارمک: کوئست ۳ در سایه موفقیت کوئست ۲؟ جان کارمک، یکی از افسانههای برنامهنویسی و مغز متفکر پشت بسیاری از نوآوریها در صنعت بازی و واقعیت مجازی، اخیراً اظهارنظرهایی داشته است که بار دیگر توجه جامعه فناوری را به خود جلب کرده است. این بار، محور صحبتهای او به عملکرد فروش هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 بازمیگردد. کارمک که پیش از این به عن
ورود کوئست ۳ به چین: چالش متا و فرصت تنسنت بازار چین همواره به مثابه جایزهای بزرگ اما دستنیافتنی برای غولهای فناوری غربی، به ویژه در حوزه واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، مطرح بوده است. متا، شرکتی که با هدستهای واقعیت مجازی کوئست خود پیشتاز این صنعت است، مدتهاست که رویای ورود به این بازار عظیم را در سر میپروراند. اکنون، با انتشا