Mannequin: انقلابی رایگان در پنهانکاری واقعیت مجازی برای Quest 3 دنیای واقعیت مجازی (VR) همواره در جستجوی تجربههای نوین و دسترسیپذیرتر برای مخاطبان گستردهتری بوده است. در این میان، بازیهای سبک "Prop Hunt" یا "پنهانکاری شیء" به دلیل سادگی مفهوم و هیجان ذاتیشان، همواره محبوبیت خاصی داشتهاند. اکنون، با ورود بازی "Mannequin" به پلتفرم Quest 3، این ژانر محبوب گ
تکذیب متا و نبرد بر سر هویت طراحی در واقعیت ترکیبی گزارش اخیر وبسایت «The Information» که ادعا میکرد شرکت متا طراحی صنعتی هدستهای واقعیت توسعهیافته (XR) نسل بعدی خود، از جمله Quest 3 و جانشین احتمالی Quest Pro را به یک شرکت خارجی برونسپاری کرده است، موجی از واکنشها را در پی داشت. این ادعا، که میتواند نشانهای از تغییر استراتژی یا حتی چالشهای
واقعیت مجازی: ابزاری نوین برای ذهنآگاهی و آرامش در دنیای پرشتاب و پر استرس امروز، جستجو برای یافتن راهکارهایی جهت کاهش اضطراب، افزایش تمرکز و دستیابی به آرامش ذهنی بیش از پیش اهمیت یافته است. مدیتیشن و ذهنآگاهی، بهعنوان روشهای باستانی که ریشه در فلسفههای شرق دارند، اکنون به بخشی جداییناپذیر از سبک زندگی مدرن تبدیل شدهاند. با این حال، یافتن
تهاجم سرکش بیگانه: غرق شدن در وحشت واقعیت مجازی در دنیای همواره در حال گسترش واقعیت مجازی، جایی که مرزهای میان بازی و تجربه محو میشوند، تعداد کمی از عناوین پتانسیل برانگیختن چنین انتظارات عظیمی را دارند که "Alien: Rogue Incursion" از آن برخوردار است. این بازی که توسط Survios توسعه یافته و قرار است در تعطیلات سال ۲۰۲۴ برای PlayStation VR2 و PC VR
تأخیر در افق واقعیت مجازی: بررسی بازیهای مهم کوئست دنیای واقعیت مجازی، با پتانسیل بیپایان خود برای غرق کردن بازیکنان در تجربههایی بیسابقه، همواره در حال تکامل و رشد بوده است. با این حال، همانند هر صنعت نوپای دیگری، چالشها و موانع خاص خود را نیز دارد. یکی از این چالشهای رایج، به ویژه در حوزه توسعه بازی، تأخیر در انتشار عناوین مورد انتظار است. ای
تاخیر Starship Troopers: Extermination و چشمانداز آینده دنیای بازیهای ویدیویی، جهانی پر از هیجان، نوآوری و البته، گاهی اوقات انتظار است. یکی از آخرین اخباری که قلب طرفداران بازیهای اکشن و علمی-تخیلی را به تپش انداخت، تاخیر در انتشار نسخه کامل بازی Starship Troopers: Extermination بود. این عنوان که در ابتدا قرار بود در اواخر سال جاری میلادی به طور کامل
FURY: نبرد ریتمیک در واقعیت مجازی دنیای بازیهای واقعیت مجازی (VR) همواره در حال گسترش و نوآوری بوده است، با این حال، برخی ژانرها همچنان به دنبال یافتن فرمول طلایی خود در این مدیوم هستند. بازیهای مبارزهای از جمله این ژانرها هستند که به دلیل نیاز به دقت بالا، پاسخگویی سریع و ارائه حس واقعی از ضربات، چالشهای منحصر به فردی را در VR
فانتوم نقرهای گاندام: رویای غرقکننده یا توهم محدود؟ دنیای واقعیت مجازی همواره در پی تحقق رویاهای دیرینه گیمرها و طرفداران داستانهای علمی تخیلی بوده است. یکی از این رویاها، ورود به کابین خلبانی یک «موبایل سوت» (Mobile Suit) غولپیکر و تجربه نبردهای حماسی است. «موبایل سوت گاندام: فانتوم نقرهای» (Mobile Suit Gundam: Silver Phantom) که انحصاری برای هدس
Meta Quest 3S: بازگشت به ریشههای واقعیت مجازی مقرونبهصرفه دنیای واقعیت مجازی همواره در حال تحول و پیشرفت است و شرکت متا، به عنوان یکی از بازیگران اصلی این عرصه، با معرفی محصولات جدید خود، تلاش میکند تا مرزهای این فناوری را جابجا کند. پس از عرضه موفق Quest 2 که به دلیل قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول، انقلابی در دسترسپذیری واقعیت مجازی ایجاد کرد، و سپس معرف
هایپراسکیپ: گامی بلند متا به سوی واقعگرایی در متاورس متا در تلاش مستمر خود برای متحول کردن دنیای واقعیت مجازی و ترکیبی، گامی بلند و جاهطلبانه برداشته است. اخیراً اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه این شرکت در حال توسعه یک "اپلیکیشن فوتورئالیستی" با اسم رمز "هایپراسکیپ" (Hyperscape) برای هدستهای کوئست 3 و 3S است. این خبر نه تنها یک پیشرفت فنی مهم به شمار
سایه بتمن در واقعیت مجازی دنیای بازیهای واقعیت مجازی (VR) همواره در جستجوی عناوین قدرتمندی بوده است که بتوانند مرزهای غوطهوری و تعامل را جابجا کنند. در این میان، اعلام ساخت بازی "Batman: Arkham Shadow" برای هدست Meta Quest 3، نه تنها هیجان عظیمی در میان طرفداران شوالیه تاریکی ایجاد کرده، بلکه نویدبخش جهشی بزرگ برای بازیه
پل ارتباطی جهان بازیهای تخت و واقعیت مجازی: جنبش Flat2VR دنیای بازیهای ویدیویی همواره در حال تکامل است و هر چند سال یکبار، نوآوریهای چشمگیری مرزهای تجربه بازیکنان را جابجا میکنند. در سالهای اخیر، واقعیت مجازی (VR) به عنوان یکی از هیجانانگیزترین این نوآوریها ظاهر شده است. با قابلیت غوطهوری بینظیر و تجربههای بیسابقه، VR پتانسیل عظیمی برای تغییر شی
واقعیت مجازی: مرزهای ترس و راحتی بازیکن واقعیت مجازی (VR) با وعده غوطهوری بیسابقه و انتقال کاربر به دنیاهای جدید، پا به عرصه وجود گذاشت. این فناوری نویدبخش تجربههایی بود که فراتر از هر رسانه دیگری میرفت و حس حضور واقعی را در محیطهای دیجیتال فراهم میآورد. اما این قدرت خارقالعاده در ایجاد حس حضور، یک روی سکه دیگر نیز دارد: افزایش بی
تجربه غوطهور در کابین خلبان گاندام در واقعیت مجازی پس از سالها انتظار و رؤیاپردازی، یکی از آرزوهای دیرینه طرفداران انیمه و فرهنگ ژاپنی سرانجام به واقعیت پیوسته است. جهان عظیم و محبوب "موبایل سوت گاندام" (Mobile Suit Gundam) که با رباتهای غولپیکر و داستانهای پیچیده خود نسلها را شیفته خود کرده، اکنون قدم به عرصه واقعیت مجازی (VR) گذاشته است. به م
آینده واقعیت مجازی ارزانقیمت و نقش هورایزن OS در دنیای همواره در حال تحول واقعیت مجازی، کمتر نامی به اندازه جان کارمک، مهندس افسانهای و پیشگام این حوزه، با وزن و اعتبار همراه است. دیدگاههای او، چه در زمان حضورش در شرکت متا و چه پس از جدایی، همواره در کانون توجه بوده و مسیر آینده این فناوری را تحت تاثیر قرار داده است. مقاله اخیر وبسایت Road t
اکوسیستم باز متا: آینده واقعیت مجازی و شرکای جدید شرکت متا، پیشگام در حوزه واقعیت مجازی (VR)، به تازگی اعلام کرده است که سیستم عامل هدستهای واقعیت مجازی خود را به روی تولیدکنندگان ثالث باز میکند؛ اقدامی که میتواند آینده این فناوری را دگرگون سازد. این خبر با مشارکت نامهای بزرگی چون ایسوس، لنوو و حتی مایکروسافت تحت برند ایکسباکس همراه شده است، ک
رینبو سیکس بریچرز: افقهای واقعیت مجازی پلیاستیشن دنیای بازیهای واقعیت مجازی، پیوسته در حال تکامل و پیشرفت است و هر از چندگاهی، خبری هیجانانگیز، علاقهمندان به این فناوری نوظهور را به وجد میآورد. در میان انبوه عناوین در دست توسعه، نام «رینبو سیکس بریچرز» برای پلیاستیشن ویآر ۲، همچون ستارهای درخشان در افق بازیهای واقعیت مجازی نمایان شده است.
رؤیای خلبانی گاندام در واقعیت مجازی: ورود "عملیات گاندام" به متا کوئست ۳ ورود "عملیات گاندام" (Mobile Suit Gundam VR: Operation Gundam) به پلتفرم واقعیت مجازی متا کوئست ۳، رویدادی هیجانانگیز نه تنها برای طرفداران پرشمار مجموعه گاندام در سراسر جهان است، بلکه نقطه عطفی برای آینده صنعت واقعیت مجازی و پیوند آن با آثار فرهنگی محبوب محسوب میشود. از سالها پیش، میلیونها نفر
فراخوان بند باتری الیت کوئست ۳ متا در دنیای همیشه در حال پیشرفت واقعیت مجازی، جایی که مرزهای تجربه کاربری پیوسته جابجا میشوند، سختافزارها و لوازم جانبی نقش حیاتی در تکمیل و ارتقای غوطهوری ایفا میکنند. هدستهای واقعیت مجازی مدرن، مانند Meta Quest 3، تنها به خود دستگاه محدود نمیشوند، بلکه اکوسیستمی از تجهیزات جانبی را شامل میشوند
ورود کوئست ۳ به چین: چالش متا و فرصت تنسنت بازار چین همواره به مثابه جایزهای بزرگ اما دستنیافتنی برای غولهای فناوری غربی، به ویژه در حوزه واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، مطرح بوده است. متا، شرکتی که با هدستهای واقعیت مجازی کوئست خود پیشتاز این صنعت است، مدتهاست که رویای ورود به این بازار عظیم را در سر میپروراند. اکنون، با انتشا
واقعیت مجازی و نسل Z: رویای متا در دنیای امروز که مرزهای میان واقعیت فیزیکی و دیجیتال هر روز کمرنگتر میشود، شرکت متا با بلندپروازی خاصی به دنبال تسخیر قلب و ذهن نسل جدید، یعنی نسل Z و نوجوانان، از طریق واقعیت مجازی است. این جاهطلبی فراتر از یک پروژه صرفاً تجاری است؛ بلکه تلاشی است برای شکلدهی به آینده تعاملات اجتماعی، سرگرمی
واقعیت مجازی ابری متا: افقهای جدید برای کوئست در دنیای همواره در حال تحول واقعیت مجازی، متا به عنوان یکی از پیشگامان، در تلاش برای گسترش دسترسی و ارتقاء تجربه کاربری است. اخیراً، گزارشهایی از آزمایشهای مخفیانه متا برای ارائه بازیهای واقعیت مجازی رایانهای (PC VR) از طریق سرویسهای ابری به هدستهای کوئست منتشر شده است. این خبر میتواند نقطه ع