دگرگونی الگوی مصرف محتوا در متا کوئست: طلوع عصر بازیهای رایگان صنعت واقعیت مجازی (VR) در آستانه یک تحول بنیادین قرار گرفته است که میتواند مسیر رشد و توسعه آن را برای سالهای آتی دگرگون سازد. گزارشهای اخیر پیرامون پلتفرم متا کوئست (Meta Quest)، که پیشروترین دستگاه مستقل VR در بازار محسوب میشود، نشاندهنده یک تغییر الگوی مصرف چشمگیر در میان کاربران است. به نظر
تخفیف شگفتانگیز متا Quest 3: فرصتی طلایی برای ورود به دنیای واقعیت مجازی شرکت متا در اقدامی استراتژیک و هیجانانگیز، تخفیفی قابل توجه برای هدست واقعیت مجازی پیشرفته خود، Meta Quest 3 با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، ارائه کرده است. این پیشنهاد که به مدت محدود در دسترس خواهد بود، شامل کاهش ۵۰ دلاری قیمت و همچنین یک نسخه رایگان از بازی مورد انتظار "Batman: Arkham Shadow" میشود. ای
Boneworks، Quest 3 و نگاهی به آینده Stress Level Zero در دنیای واقعیت مجازی، نام "Boneworks" همیشه با نوآوری، فیزیک واقعگرایانه و تجربهای عمیق گره خورده است. این بازی که توسط Stress Level Zero توسعه یافته، مرزهای آنچه در یک بازی VR ممکن است را جابهجا کرد و استانداردهای جدیدی را برای تعامل با محیط و اشیاء وضع نمود. از زمان عرضه، بسیاری از طرفداران مش
تحول واقعیت مجازی با قدرت بازی ابری انویدیا هدستهای واقعیت مجازی (VR) مستقل نظیر متا کوئست ۳ و پیکو، دسترسی گستردهای به این فناوری فراهم کردهاند. اما محدودیتهای پردازشی داخلی آنها، مانع از ارائه گرافیک پیچیده و تجربههای بصری خیرهکننده رایانههای شخصی قدرتمند میشود. انویدیا (NVIDIA) با دیدگاه بازی ابری (Cloud Gaming)، راه حلی نوآورانه
بازگشت روح هاوکِن در قالب Iron Rebellion: تجربهی نبرد مکا در واقعیت مجازی دنیای واقعیت مجازی همواره به دنبال تجربیات جدید و هیجانانگیز است تا مرزهای غوطهوری را جابجا کند. در میان ژانرهای متعدد، نبردهای عظیم ماشینهای جنگی یا "مکا" پتانسیل بینظیری برای ارائه هیجان و حس حضور در VR دارند. اکنون، خبرهای هیجانانگیزی برای علاقهمندان به این ژانر منتشر شده است: بازی "Iron Re
تکذیب متا و نبرد بر سر هویت طراحی در واقعیت ترکیبی گزارش اخیر وبسایت «The Information» که ادعا میکرد شرکت متا طراحی صنعتی هدستهای واقعیت توسعهیافته (XR) نسل بعدی خود، از جمله Quest 3 و جانشین احتمالی Quest Pro را به یک شرکت خارجی برونسپاری کرده است، موجی از واکنشها را در پی داشت. این ادعا، که میتواند نشانهای از تغییر استراتژی یا حتی چالشهای
اوریون دریفت: گفتاری تازه در جهان بازیهای واقعیت مجازی در گستره رو به رشد بازیهای واقعیت مجازی، یافتن عنوانی که هم به ریشههای سرگرمی اصیل وفادار بماند و هم افقهای جدیدی را در طراحی گیمپلی بگشاید، همواره چالشبرانگیز بوده است. بازی "اوریون دریفت" (Orion Drift) که توسط Tiny Dragon Games توسعه یافته و اخیراً نسخه بتای عمومی آن برای هدستهای متا کوئست ا
مرورگر ابری بیگاسکرین: افقهای نو در واقعیت مجازی بیگاسکرین (Bigscreen) سالهاست که خود را به عنوان یکی از پیشروان تجربه اجتماعی در واقعیت مجازی مطرح کرده است. این پلتفرم با امکان تماشای فیلم و بازی در محیطهای مجازی مشترک، مرزهای ارتباطات دیجیتال را جابجا کرده بود. اکنون با معرفی "مرورگر ابری" (Cloud Browser) و قابلیت "اشتراکگذاری صفحه" (Screen
تأخیر در افق واقعیت مجازی: بررسی بازیهای مهم کوئست دنیای واقعیت مجازی، با پتانسیل بیپایان خود برای غرق کردن بازیکنان در تجربههایی بیسابقه، همواره در حال تکامل و رشد بوده است. با این حال، همانند هر صنعت نوپای دیگری، چالشها و موانع خاص خود را نیز دارد. یکی از این چالشهای رایج، به ویژه در حوزه توسعه بازی، تأخیر در انتشار عناوین مورد انتظار است. ای
نوآوری در واقعیت مجازی: نگاهی به I Am Vat و نقش Quest دنیای واقعیت مجازی با سرعتی فزاینده در حال پیشرفت است و همزمان با توسعه سختافزارهایی قدرتمندتر و در دسترستر، شاهد ظهور محتواهای نوآورانه و خلاقانهای هستیم که توسط استودیوهای مستقل و بزرگ خلق میشوند. در این میان، پلتفرمهایی مانند Meta Quest با ارائه تجربهای مستقل و بینیاز از رایانههای قدرتمند
تغییر مسیر اپل در واقعیت ترکیبی: از ویژن پرو تا آینده AR دنیای فناوری پیوسته در حال دگرگونی است و هر چند سال یکبار، نوآوریهای بنیادینی ظهور میکنند که مسیر آینده را شکل میدهند. در سالهای اخیر، واقعیت توسعهیافته (XR) – شامل واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (MR) – به عنوان یکی از مهمترین جبهههای نبرد غولهای فناوری مطرح شده است. ا
جهش کوئست 3 با پشتیبانی آفلاین آمازون پرایم دنیای واقعیت مجازی همواره در تکاپوی یافتن راههایی برای فراگیرتر شدن و ادغام عمیقتر با زندگی روزمره کاربران بوده است. یکی از مهمترین موانع در این مسیر، محدودیتهای ارتباطی و نیاز مبرم به اتصال پایدار به اینترنت برای دسترسی به محتواهای غنی و متنوع است. در همین راستا، خبری که اخیراً در محافل تکنولوژ
استراتژی جدید متا در بازار هدستهای واقعیت ترکیبی: کاهش قیمت و توقف تولید در تحولی چشمگیر در بازار واقعیت مجازی و ترکیبی، متا (Meta) اخیراً با دو اقدام مهم، استراتژی خود را برای هدست واقعیت ترکیبی Quest 3 دستخوش تغییر کرده است: کاهش قابل توجه قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایتی و توقف تولید مدل ۱۲۸ گیگابایتی. این اقدامات نه تنها نشاندهنده پویایی بازار و رقابت فزاینده در این حوزه است،
قهرمان اکشن: نوآوری در گیمپلی واقعیت مجازی دنیای واقعیت مجازی (VR) همواره در جستجوی تجربههای جدید و مکانیکهای گیمپلی نوآورانه بوده است. بازی "Action Hero: Quest for the Tapestri"، که پیشتر با نام "Action Hero: VR" شناخته میشد، به نظر میرسد پاسخی قاطع به این نیاز باشد. این عنوان جدید، که توسط گروهی از توسعهدهندگان باتجربه از استودیوی F
نقشه راه متا: کوئست 4 و پرو 2 در دنیای همواره در حال تحول واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی، متا همواره یکی از بازیگران اصلی و پیشگام در ارائه نوآوریها به بازار بوده است. از زمان معرفی هدستهای Oculus و سپس Quest، این شرکت تلاش کرده تا فناوریهای نوظهور را به دست مصرفکنندگان عادی و حرفهای برساند. اخیراً، انتشار اطلاعاتی از نقشه را
آینده AR متا: فراتر از صفحه نمایش در آستانه عصر جدیدی از محاسبات، زمزمههای انقلاب تکنولوژیکی بعدی به گوش میرسد؛ انقلابی که نه در صفحات نمایش لمسی یا دکمههای فیزیکی، بلکه در آمیزش بیدرز و ناپیدای دنیای دیجیتال با واقعیت مادی ما شکل خواهد گرفت. متا، غول شبکههای اجتماعی و پیشتاز سرمایهگذاری در فضای متاورس، مدتهاست که از طریق پرو
کمبود کوئست ۲: نشانه بلوغ واقعیت مجازی یا چالش تأمین؟ در ماههای اخیر، پدیده کمبود هدست واقعیت مجازی متا کوئست ۲ (Meta Quest 2) در سطح جهانی، به موضوعی داغ در محافل فناوری تبدیل شده است. این دستگاه، که به واسطه قیمت مناسب و قابلیتهای مستقل خود، نقطه عطفی در تاریخ واقعیت مجازی محسوب میشود، اکنون به سختی در فروشگاهها و پلتفرمهای آنلاین یافت میشود. ا
افقهای گستردهتر: ورود هورایزن ورلدز به بازارهای جدید هورایزن ورلدز، پلتفرم واقعیت مجازی اجتماعی شاخص شرکت متا، گامی مهم در مسیر جاهطلبانه این شرکت برای ساخت متاورس برداشته است. این پلتفرم که پیش از این تنها در چند کشور محدود در دسترس بود، اکنون با ورود به بازارهای کلیدی نظیر فرانسه، اسپانیا، کره جنوبی، ژاپن و ایرلند، دامنه نفوذ خود را به طور چشمگیری
متا و شتابدهنده لایفاستایل ۲۰۲۴ در عصری که مرزهای میان واقعیت فیزیکی و دیجیتال به سرعت محو میشوند، شرکت متا با راهاندازی برنامه "شتابدهنده لایفاستایل ۲۰۲۴" گامی بلند در ترسیم آیندهای نوین برداشته است. این برنامه، با تمرکز بر واقعیت ترکیبی (MR)، هوش مصنوعی (AI) و ردیابی پیشرفته دست، نه تنها بستری برای نوآوریهای بیسابقه فراهم
همکاری الجی و متا در واقعیت توسعهیافته: در کما اخباری که اخیراً منتشر شده، جامعه واقعیت توسعهیافته (XR) و فعالان حوزه فناوری را در بهت فرو برده است: مذاکرات همکاری بین دو غول بزرگ فناوری، الجی و متا، برای تولید هدستهای واقعیت ترکیبی متوقف شده و به حالت "در یخبندان" درآمده است. این خبر نه تنها آینده همکاریهای استراتژیک در صنعت XR را زیر سوال
کانکت ۲۰۲۴ متا: آینده واقعیت ترکیبی در سپتامبر با اعلام رسمی تاریخهای برگزاری رویداد سالانه Meta Connect در تاریخ ۲۵ و ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴، هیجان در جامعه واقعیت ترکیبی به اوج خود رسیده است. این کنفرانس که هم به صورت حضوری در منلو پارک کالیفرنیا و هم به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، به عنوان مهمترین ویترین متا برای نمایش پیشرفتهای خود در حوزه واقع
ادغام اپلب متا: نقطه عطفی در تکامل اکوسیستم واقعیت مجازی در دنیای پرشتاب واقعیت مجازی، جایی که نوآوریها هر روز در حال ظهور هستند، اکوسیستم محتوا نقشی حیاتی در جذب کاربران و توسعه صنعت ایفا میکند. در قلب این اکوسیستم برای پلتفرمهای هدست کوئست متا، دو فضای متمایز وجود داشته است: فروشگاه اصلی کوئست که محتوای منتخب و باکیفیت را ارائه میدهد و «اپلب» (App
یک شاهکار کمدی در واقعیت مجازی: نگاهی به Taskmaster VR دنیای واقعیت مجازی همواره در پی تجربههای جدید و نوآورانه برای کاربران بوده است، اما کمتر پیش آمده که شاهد ترکیب موفق کمدی و تعامل در این فضا باشیم. بازی Taskmaster VR که بر اساس برنامه تلویزیونی محبوب بریتانیایی "Taskmaster" ساخته شده، نویدبخش پر کردن این خلاء است. این بازی قرار است ماهیت منحصر به
ضربه نهایی گلف: میراث یک اسطوره در واقعیت مجازی دنیای واقعیت مجازی با سرعت سرسامآوری در حال گسترش است و هر روز شاهد عرضه بازیهای جدیدی هستیم که مرزهای تجربه تعاملی را جابجا میکنند. در میان ژانرهای مختلف، بازیهای ورزشی همواره جایگاه ویژهای داشتهاند، اما گلف در واقعیت مجازی پتانسیل بینظیری را برای ارائه تجربهای غرقکننده و واقعگرایانه به ا
لوازم جانبی ریزر برای کوئست ۳: ارتقاء تجربه واقعیت مجازی ورود ریزر، نامی آشنا و پیشرو در دنیای لوازم جانبی گیمینگ، به حوزه واقعیت مجازی همواره با هیجان و انتظار همراه بوده است. اکنون، این غول فناوری با معرفی مجموعهای از لوازم جانبی اختصاصی برای هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3، بار دیگر توجهها را به خود جلب کرده است. این حرکت نه تنها نشاندهنده تعهد ریزر
درسهایی از شکست Oculus Go برای موفقیت Vision Pro دنیای واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، یا به عبارتی "رایانش فضایی"، همواره نویدبخش آیندهای شگفتانگیز بوده است؛ آیندهای که در آن مرزهای دنیای فیزیکی و دیجیتال در هم میآمیزند و روشهای ما برای کار، بازی و ارتباط متحول میشوند. اما مسیر رسیدن به این آینده هرگز هموار نبوده است. در این میان، ا
زمینگردی بیکران: EarthQuest و فتح کوئست در گستره وسیع واقعیت مجازی، برخی تجربیات بیش از بقیه در خاطرهها ماندگار میشوند و مرزهای تعامل دیجیتال را جابهجا میکنند. یکی از این شاهکارها، "گوگل ارث ویآر" (Google Earth VR) بود؛ اثری که به کاربران امکان میداد تا کره زمین را با مقیاسی بینظیر کاوش کنند، از فراز ابرها به شهرها خیره شوند یا در
آینده واقعیت مجازی ارزانقیمت و نقش هورایزن OS در دنیای همواره در حال تحول واقعیت مجازی، کمتر نامی به اندازه جان کارمک، مهندس افسانهای و پیشگام این حوزه، با وزن و اعتبار همراه است. دیدگاههای او، چه در زمان حضورش در شرکت متا و چه پس از جدایی، همواره در کانون توجه بوده و مسیر آینده این فناوری را تحت تاثیر قرار داده است. مقاله اخیر وبسایت Road t
عینکهای واقعیت افزوده متا: گامی به سوی آینده شرکت متا، پیشگام در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، با معرفیهای اخیر خود از پروژههای تحقیقاتی پیشرفته مانند "نازاره" (Nazare)، باری دیگر مرزهای تکنولوژی را جابجا کرده و دیدگاهی هیجانانگیز از آینده محاسبات فضایی ارائه داده است. این معرفیها که از طریق نمایش تصاویر و ویدئوهای مفهومی صورت گرفته،
هورایزن اواس: مانور هوشمندانه متا بر گوگل دنیای فناوری در آستانه ورود به عصر جدیدی از محاسبات فضایی و واقعیتهای ترکیبی قرار دارد. در این میان، رقابتی پنهان اما حیاتی برای کنترل پلتفرمهای نرمافزاری آینده در جریان است. درست همانطور که سیستمعاملهای موبایل نظیر اندروید و iOS دهههاست بر بازار گوشیهای هوشمند تسلط دارند، نبرد کنونی بر سر تع
مانکن واقعیت مجازی: انقلابی در نمونهسازی سریع فضاهای مشترک در دنیای همواره در حال تحول واقعیت مجازی (VR)، توسعه تجربیات چندنفره همواره با چالشهای پیچیدهای همراه بوده است. از مدلسازی و انیمیشن آواتارهای سهبعدی تا پیادهسازی سیستمهای شبکه قابل اطمینان و همگامسازی دقیق، هر مرحله نیازمند منابع زمان و مالی قابل توجهی است. این موانع اغلب مانع از نمونهسازی
بهبودهای چشمگیر متا کوئست در واقعیت ترکیبی و راحتی در دنیای همواره در حال تحول واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، هر بروزرسانی نرمافزاری میتواند نقطه عطفی در تجربه کاربری و قابلیتهای دستگاهها باشد. هدستهای متا کوئست، به عنوان پیشتازان این عرصه، همواره در تلاش برای ارائه نوآوریهای جدید و رفع محدودیتهای موجود بودهاند. بروزرسانی نرمافزاری v66 که اخ
فروش بهاره بازیهای واقعیت مجازی: فرصتی بینظیر برای غوطهور شدن واقعیت مجازی (VR) به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از پیشروترین و هیجانانگیزترین فناوریهای سرگرمی است که تجربههایی بینظیر و غوطهورکننده را به کاربران ارائه میدهد. از ماجراجویی در دنیاهای فانتزی گرفته تا شرکت در شبیهسازیهای واقعی، VR پتانسیل بیکرانی برای تغییر نحوه تعامل ما با محتوای دیجیتال
پل ارتباطی جدید: استیم لینک برای متا کوئست دنیای واقعیت مجازی به سرعت در حال تکامل است و هر روز شاهد نوآوریهایی هستیم که مرزهای تجربه کاربری را جابهجا میکنند. یکی از مهمترین چالشها در این حوزه، همیشه نحوه اتصال و دسترسی هدستهای واقعیت مجازی مستقل به محتوای غنی و پرقدرت کامپیوترهای شخصی بوده است. تا پیش از این، کاربران هدستهای متا کوئس
رینبو سیکس بریچرز: افقهای واقعیت مجازی پلیاستیشن دنیای بازیهای واقعیت مجازی، پیوسته در حال تکامل و پیشرفت است و هر از چندگاهی، خبری هیجانانگیز، علاقهمندان به این فناوری نوظهور را به وجد میآورد. در میان انبوه عناوین در دست توسعه، نام «رینبو سیکس بریچرز» برای پلیاستیشن ویآر ۲، همچون ستارهای درخشان در افق بازیهای واقعیت مجازی نمایان شده است.
استراتژی متا در تخفیفات بلک فرایدی هدستهای واقعیت مجازی با نزدیک شدن به فصل تعطیلات و رویدادهای خرید بزرگی چون جمعه سیاه و دوشنبه سایبری، مصرفکنندگان در سراسر جهان با شور و شوق فراوان در انتظار تخفیفات هیجانانگیز بر روی جدیدترین محصولات فناوری هستند. در سال ۲۰۲۳، یکی از محصولات مورد انتظار در دنیای واقعیت مجازی، هدست متا کوئست ۳ (Meta Quest 3) بود که ت
نزاع پنهان: گوگل، متا و آینده واقعیت مجازی دنیای واقعیت مجازی به سرعت در حال تکامل است و هدستهای نوآورانهای مانند متا کوئست ۳، مرزهای تجربه کاربری در این حوزه را جابجا میکنند. این دستگاهها نه تنها ابزارهایی برای سرگرمی و بازی هستند، بلکه پلتفرمهایی نوظهور برای کار، آموزش و تعامل اجتماعی به شمار میآیند. با این حال، در پشت صحنه این پیشرف
سرنوشتهای استراید: روایتی از حرکت و داستان در واقعیت مجازی در دنیای همواره در حال تکامل واقعیت مجازی، جایی که هر عنوان جدید پتانسیل تعریف مجدد مرزهای تجربه تعاملی را دارد، بازی "Stride: Fates" به عنوان یک نقطه عطف قابل توجه ظهور کرده است. این بازی که توسط Joy Way توسعه یافته، نه تنها دنبالهای بر عنوان محبوب "Stride" است، بلکه یک گام بلند رو به جلو در ارائه
رولینگ استونز در بیت سیبر: نمادی جدید از ریتم و واقعیت مجازی در دنیای همواره در حال تحول واقعیت مجازی، جایی که نوآوری و تجربه کاربری در هم تنیدهاند، برخی عناوین موفق میشوند جایگاه ویژهای برای خود دست و پا کنند. "بیت سیبر" (Beat Saber) بدون شک یکی از برجستهترین و موفقترین بازیهای واقعیت مجازی است که با گیمپلی اعتیادآور و مفهوم ساده اما عمیق خود، میلیون
ارتقای تجربه واقعیت مجازی با هدفونهای ریزر در دنیای پرشتاب واقعیت مجازی (VR)، جایی که مرزهای بین جهان واقعی و مجازی هر روز کمرنگتر میشود، کیفیت غوطهوری حرف اول را میزند. هدستهای واقعیت مجازی مدرن نظیر متا کوئست 3 (Meta Quest 3) گامهای بلندی در ارائه تصاویری خیرهکننده برداشتهاند، اما تجربه کامل و بینقص تنها با حضور یک سیستم صوتی فر
اشتراک Quest+: فصل جدیدی در بازیهای واقعیت مجازی در دنیای امروز که فناوری با سرعت سرسامآوری در حال پیشرفت است، واقعیت مجازی (VR) به عنوان یکی از پیشگامان تحول دیجیتال، مرزهای تجربه کاربری را جابجا میکند. پلتفرمهای واقعیت مجازی، به ویژه هدستهای مستقل مانند سری Quest متا، توانستهاند این تکنولوژی را از انحصار متخصصان خارج کرده و به خانههای مردم
سرمایهگذاری متاورس: قمار بزرگ یا آینده محتوم؟ در دنیای پرشتاب فناوری، شرکتها اغلب خود را در لبه پرتگاه نوآوری مییابند، جایی که سرمایهگذاریهای عظیم و رؤیاهای بلندپروازانه با واقعیتهای خشن بازار و انتظارات سهامداران روبرو میشوند. یکی از بارزترین نمونههای این قمار بزرگ، بخش "ریلیتی لبز" (Reality Labs) شرکت متا (Meta) است؛ بازوی تحقیق و توسع
تحول کوئست ۲: گامی بلند در بهرهوری و تعامل هدست واقعیت مجازی متا کوئست ۲ (Meta Quest 2) از زمان عرضه خود، به عنوان یکی از پیشگامان دسترسیپذیری و محبوبیت واقعیت مجازی شناخته شده است. این دستگاه، که ترکیبی از قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول را ارائه میدهد، توانسته میلیونها نفر را با دنیای واقعیت مجازی آشنا کند. اما موفقیت یک پلتفرم تنها به سخ
واقعیت مجازی و نسل Z: رویای متا در دنیای امروز که مرزهای میان واقعیت فیزیکی و دیجیتال هر روز کمرنگتر میشود، شرکت متا با بلندپروازی خاصی به دنبال تسخیر قلب و ذهن نسل جدید، یعنی نسل Z و نوجوانان، از طریق واقعیت مجازی است. این جاهطلبی فراتر از یک پروژه صرفاً تجاری است؛ بلکه تلاشی است برای شکلدهی به آینده تعاملات اجتماعی، سرگرمی
تخفیفات جمعه سیاه ۲۰۲۲ متا کوئست ۲: دروازهای به واقعیت مجازی برای عموم واقعیت مجازی (VR) به سرعت در حال تبدیل شدن از یک فناوری آیندهنگر به یک بخش قابل دسترس و حتی ضروری از سرگرمی و تعامل روزمره است. در میان پیشگامان این عرصه، هدستهای Meta Quest 2 جایگاه ویژهای دارند. این دستگاهها با قابلیتهای مستقل خود، نیاز به کامپیوترهای قدرتمند و گرانقیمت را از بین برده و تجرب
کنترلکنندههای تاچ پرو متا: گامی بلند در تعامل واقعیت مجازی کنترلکنندههای تاچ پرو متا، که همزمان با هدست واقعیت مجازی پیشرفته کوئست پرو معرفی شدند، بیش از یک لوازم جانبی ساده هستند؛ آنها نمادی از تعهد متا به پیشبرد مرزهای تعامل در دنیای واقعیت مجازی به شمار میروند. این کنترلکنندههای جدید با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار برای یک جفت، نه تنها تجربه کاربری کوئست پرو ر
پایان اجبار فیسبوک در واقعیت مجازی متا هدستهای واقعیت مجازی متا کوئست، به ویژه مدل کوئست ۲، نقش بیبدیلی در فراگیر شدن واقعیت مجازی و آوردن آن به خانههای میلیونها نفر ایفا کردهاند. این دستگاهها با ترکیب سختافزار قدرتمند، نرمافزار کاربرپسند و قیمت نسبتاً مناسب، دروازهای به دنیایهای مجازی و تجربههای غوطهورکننده برای طیف وسیعی ا
چالش حریم خصوصی در واقعیت مجازی: نگاهی به متا کوئست ۲ و دادههای فیسبوک همزمان با رشد فزاینده فناوری واقعیت مجازی (VR) و ورود آن به جریان اصلی زندگی روزمره، نگرانیهای جدیدی در خصوص حریم خصوصی کاربران مطرح شده است. هدستهای واقعیت مجازی، به ویژه دستگاههای مستقل و پرطرفداری نظیر متا کوئست ۲ (که قبلاً با نام اوکلوس کوئست ۲ شناخته میشد)، دروازهای به دنیاهای دیجیتالی نوی
واقعیت مجازی ابری متا: افقهای جدید برای کوئست در دنیای همواره در حال تحول واقعیت مجازی، متا به عنوان یکی از پیشگامان، در تلاش برای گسترش دسترسی و ارتقاء تجربه کاربری است. اخیراً، گزارشهایی از آزمایشهای مخفیانه متا برای ارائه بازیهای واقعیت مجازی رایانهای (PC VR) از طریق سرویسهای ابری به هدستهای کوئست منتشر شده است. این خبر میتواند نقطه ع
پلی میان گذشته و آینده: پشتیبانی کوئست از برنامههای گو در گامهای بلند و سریع صنعت واقعیت مجازی، هر تصمیمی که مرزهای میان نسلهای مختلف سختافزار را از میان بردارد، نه تنها نویدبخش آیندهای روشنتر است، بلکه به حفظ و ارزشگذاری تلاشهای پیشین نیز کمک میکند. خبری که اخیراً از سوی منابع معتبر در دنیای واقعیت مجازی منتشر شده، دقیقاً در همین راستا قرار می
آزادی موسیقی: آهنگهای سفارشی بیت سیبر بر روی کوئست دنیای واقعیت مجازی همواره در تقابل بین پلتفرمهای کنترلشده و میل کاربران به آزادی و خلاقیت بوده است. در یکی از چشمگیرترین نقاط عطف این جدال، جامعه مادینگ (Modding) توانست گام بزرگی بردارد و قابلیت اجرای آهنگهای سفارشی را به بازی محبوب «بیت سیبر» (Beat Saber) در هدست مستقل «اکولس کوئست» (Oculus Que